Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Ferrarille komea tunnustus: maailman vahvin brändi

Ferrari on valittu maailman vahvimmaksi brändiksi.
Ferrari on valittu maailman vahvimmaksi brändiksi.
Julkaistu 22.01.2019 19:02

MTV URHEILU

Italialainen autovalmistaja Ferrari on valittu maailman vahvimmaksi brändiksi.

Ferrarin ykkössija tuli ilmi maailman johtavan ja riippumattoman brändiarviointiin perustuvan Brand Financen tuoreimmassa, vuosittaisessa listauksessa, joka esiteltiin talousfoorumissa Davosissa.

Ferrarin tuotemerkin niin sanottu vahvuusindeksi kasvoi viime vuoden 91,5 pisteestä 94,8:aan. Samalla italialaisyritys ohitti muun muassa McDonald’sin, Coca-Colan, Legon ja Disneyn.

Edellisen kerran Ferrari oli maailman vahvin brändi vuonna 2014.

Listauksessa arvioidaan yrityksen markkinointi-investointeja, sidosryhmien pääomaa ja liiketoiminnan suorituskykyä.

Viime vuonna Ferrarin brändin arvo parani, nousten 8,3 miljardiin dollariin.

– Maailman tärkeimpänä luksusautovalmistajana Ferrarilla on vertaansa vailla oleva tuotemerkki, jota tukee huippuosaaminen niin suunnittelussa kuin innovaatioissa, Brand Financen toimitusjohtaja David Haigh totesi.

Ferrarin johdossa tapahtui viime kesänä muutoksia, kun sen toimitusjohtajana toiminut Sergio Marchionne kuoli.

Juuri ennen Marchionnen kuolemaa Ferrari nimitti uudeksi toimitusjohtajaksi Louis Camillerin ja puheenjohtajaksi John Elkannin. 

Formuloiden puolella Ferrari sijoittui viime kaudella valmistajien sarjassa toiseksi heti Mercedeksen jälkeen. Italialaistallin riveissä ajoi suomalaiskuski Kimi Räikkönen, joka siirtyy nyt Sauberille.

Lisää aiheesta:

F1-sarjassa nöyryytetty Ferrari teki peliliikkeensä ja tiedotti uudistuksesta – "Automme kehityksen kulmakivi"Tesla on nyt arvokkaampi kuin yksikään toinen amerikkalainen autoyhtiö koskaanKimi Räikkösen tallin tekniikkaguru kaapataan Ferrarille – Alfa Romeon vasallin asema vahvistuu uudessa nimityksessäFerrari jäi nuolemaan näppejään: entinen tallipomo hylkäsi tarjouksen isosta roolistaLamborghini houkuttelee uutuudellaan naisia – uusi pomo on Räikkösen vanha tuttuFerrarille uusi pomomies
F1Yritykset ja bränditFerrariFerrariAutotUrheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • Eilen09:08
    Aston Martin

    Ralf Schumacher vaatii: Huippulupaus F1-kohukuskin tilalle – "Ansaitsee 1 000 kertaa enemmän"

  • ti16:51
    Red Bull

    Red Bull -pomo lähtee: "Todella surullista"

  • ma12:25
    Red Bull

    Red Bullilla tuulee: Helmut Marko lähtökuopissa? – "Voin vain kiittää häntä"

  • ma10:53
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamiltonille riitti – "Irtaudun täysin yhteiskunnasta"

  • 7.12.17:52
    Moottoriurheilu

    F1-mestari Lando Norris puhkesi kyyneliin