Uudistumisen pakko on paha paikka superautoille. Kallista tekniikkaa ei viitsisi kehitää vain yhtä auton alati lyhenevää elinkaarta varten. Onneksi nimen vaihtaminen on helpompaa kuin tekniikan uusiminen.
Ferrari FF jakoi mielipiteitä, kun se esiteltiin viisi vuotta sitten. Nelipaikkainen ja nelivetoinen auto toi jotain uutta Maranelloon. Vastaavan vallankumoukseen ei ollut mahdollisuutta nyt. Tästä huolimatta Ferrari päätti antaa uudistetulle FF:lle kokonaan uuden nimen.
GTC4 Lusso on paremman näköinen kuin FF, sen olemuksessa on selvästi enemmän sukunäköä Ferrrarin V12-perheen kaksipaikkaiseen jäseneen eli F12:een. Tämä korostuu etenkin takaapäin katsottaessa. Lussossa on myös nelipyöräohjausta F12tdf:n tapaan.
Moottoria on päivitetty, ja samalla teho on kasvanut 30 hevosvoimalla. 6,3-litrainen V12 tuottaa nyt 690 heppaa. Maksimivääntö on 697 Nm, eli kasvua on 14 newtonmetriä. Ferrarin kone on tietysti tehty kierrätettäväksi, mutta 80 prosenttia maksimiväännöstä on tarjolla jo kierrosluvulla 1 750.
Tekniikan lisäksi myös auton aerodynamiikkaa on hiottu. Auto halkoo nyt ilmaa entistä tehokkaammin ja myös hyödyntää halkomaansa ilmaa entistä tehokkaammin.