Red Bull -kuski Daniel Ricciardon kommenteista on tulkittavissa, ettei myöskään hänen tiiminsä luottanut myöhäisen pysähdyksen tuottavan näin positiivista tulosta formula ykkösten Monacon GP:ssä.
Ricciardo loikkasi tallikaverinsa Max Verstappenin ja Mercedeksen Valtteri Bottaksen edelle kisan kolmoseksi, kun hän pitkitti omaa varikkokäyntiään näitä pidemmälle. Ferrarin Sebastian Vettel ja Kimi Räikkönen ajoivat kisassa kaksoisvoiton.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Monaco tiedettiin ennalta yhden stopin kisaksi. Ultrapehmeät renkaat ovat tällä kaudella kestäneet todella isoja kierrosmääriä, mutta Ricciardon ja Vettelin hirmuajat noin 40 kierrosta vanhoilla renkailla löivät kaikki ällikällä. Viidentenä ollut Ricciardo hyötyi, kun Verstappen ja Bottas tulivat renkaidenvaihtoon jo 5-6 kierrosta ennen häntä.
– En tiedä ollenkaan, halusiko Max tulla sisään ja yrittää undercutia (aiemmalla stopilla ohi pääsemistä) Valtterille. Normaalisti undercut on vahva, ja tuoreet renkaat ovat yleensä toimineet täällä, Ricciardo muotoili.
– Hän saattoi jäädä ruuhkaan, mutta rehellisesti sanottuna en uskonut pystyväni sellaisiin kierrosaikoihin, kun he menivät varikolle. Puhdas rata ja hyvään rytmiin pääseminen toimivat minulle aika hyvin, aussikuski jatkoi.
Ferrarilla Räikkönen menetti voittonsa Vettelille juuri samasta syystä. Ricciardon lisäksi Vettel kertoi olleensa yllättynyt renkaiden ”heräämisestä henkiin” stintin loppuvaiheessa.
Myös Mercedeksen Toto Wolff ampui alas salaliittoteorioita Ferrarin tallipäätöksestä, sillä hänen mukaansa italialaistiimi tuskin osasi aavistaa kierrosaikojen paranevan näin voimakkaasti. Mersu luotti niin ikään aikaiseen pysähdykseen Bottaksen kohdalla.