Ferrarin F1-tallin päällikkö Jean Todt myönsi, että Australian GP:n vaisu suoritus johtui väärästä rengasvalinnasta. Ferrari-autot eivät missään vaiheessa yltäneet kärkivauhtiin Albert Parkin radalla.
- Meillä oli tämä sama ongelma monta kertaa viime vuonna. Meidän suurin ongelmamme on renkaiden saaminen lämpimiksi, Todt sanoi Melbournessa.
Bridgestonen renkaissa ei sinänsä ollut mitään vikaa, sillä Toyotan Ralf Schumacher ajoi niillä kolmanneksi ja Williamsin Mark Webber johti niillä hetken aikaa kisaa. Ferrari vain valitsi väärän seoksen Bridgestonen valikoimista, koska odotti lämpimämpää keliä kuin mitä lopulta saatiin.
- Tarjolla oli toisenlainenkin rengasseos, ja Bridgestone-leiriin kuuluvat kilpakumppanimme käyttivätkin sitä ja he onnistuivat lämmityksessään paremmin, joten vika oli meidän. Se toisenlainen rengas olisi ollut sopivampi näihin olosuhteisiin. Me emme kuitenkaan olleet koskaan testanneet sitä rengasta, Todt taustoitti.
Ferrarin rengasvertailu jäi Australiassa tekemättä, koska lauantain harjoitusjakso ajettiin märällä radalla.
- Kokeilimme perjantaina vain yhdenlaista rengasseosta. Ajattelimme, että teemme vertailumme lauantaina, jolloin rata olisi nopeammassa kunnossa. Valitettavasti emme pystyneetkään tekemään sitä, Todt paljasti kömmähdyksen.
Michael Schumacher joutui kylmillä renkaillaan jopa Toro Rosso -tallin, eli entisen Minardin, Vitantonio Liuzzin ohittamaksi. Toro Rosson V10-moottorista on ollut paljon puhetta, mutta Todt ei laittanut ohitusta moottoriedun piikkiin.
- Se ei ole se syy, minkä takia Michael ohitettiin, Todt sanoi V10-moottorista.
- Jos katsoo tilannetta 15 kierrosta myöhemmin, kun Michaelilla oli renkaissaan oikeanlainen lämpötila, niin hän oli kierrosajoissa heitä kaksi sekuntia nopeampi, Todt jatkoi vertailua Toro Rossoon.
(MTV3)