Red Bullin tähtikuski Max Verstappen ei sulattanut lainkaan sitä, mihin kansainvälisen autoliiton FIA:n tuomaristo päätyi sangen värikkään Saksan GP:n vaiheiden keskellä. Murahdus johti juurensa tuomariston päätökseen, joka koski Ferraria ja monacolaiskuljettajaa Charles Leclerciä.
MAINOS
Koko F1-kausi C Morella!
Unkarin GP suorana 1.-4.8.
Pe: 2. harjoitukset klo 15.55
La: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajot klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 15.00
Su: Unkarin GP klo 16.05, ennakkotunnelmat klo 15.00Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa
Ferrari sai 5000 euron sakot, kun se päästi Leclercin varikkopysähdyksen jälkeen takaisin radalle niin, että Haasin Romain Grosjeanin oli pakko jarruttaa.
Ilman jarrutusta ja väistöliikettä Leclerc olisi tullut suoraan Grosjeanin auton keulaan.
Rangaistusratkaisu oli sangen erikoinen, sillä Red Bullin hollantilaiskuski Verstappen sai samankaltaisesta tilanteesta viiden sekunnin aikarangaistuksen Monacon GP:ssä keväällä. Tuolloin Red Bull päästi hänet vaarallisesti varikolta radalle niin, että Verstappen häiritsi Mercedeksen suomalaiskuskia Valtteri Bottasta.
Se, miten toisesta tapauksesta tuomittiin aikarangaistus ja miten toisesta sakot, sai Verstappenin näkemään punaista.
– Aivan totaalisen väärin, Verstappen raivosi Motorsport-Weekin mukaan.
– Jos saat sakot, niin jokainen tekee noin. Ei tuo ole mitenkään reilua, Verstappen jatkoi.
LUE MYÖS: Miksi Ferrari pääsi sakoilla varikkosuoran tempusta? Valtteri Bottaksen häiritsemisestä annettu rangaistus nostettiin uudelleen esiin
Raporttien mukaan F1-sarjan kisapäällikkö Michael Masi tapasi tallipäälliköitä Unkarin GP:n yhteydessä. Yleinen kanta oli se, että rahallinen sakko ei ole riittävä rangaistus vaarallisissa varikkotapauksissa.