Lentoyhtiö Finnairin asiakaspalvelu on ruuhkautunut koronapandemian pahenemisen myötä.
Finnairin mukaan moni asiakas haluaa nyt tehdä muutoksia varaukseensa. Yhtiö on joutunut myös itse muuttamaan tai perumaan lentojaan matkustusrajoitusten ja henkilökunnan sairastumisten vuoksi.
Esimerkiksi tällä viikolla Finnair on perunut päivittäin muutamasta jopa 20:een lentoa henkilökunnan sairauspoissaolojen takia.
– Olimme jo lähtökohtaisesti varautuneet siihen, että asiakaskyselyitä ja lippumuutostoiveita tulee tavallista enemmän. Kyselyitä tulee tällä hetkellä noin 200 prosenttia enemmän kuin oli ennustettu. Tilanne on siis haasteellinen, viestintäjohtaja Päivyt Tallqvist kertoo.
Helpotusta ruuhkiin luvassa
Jonot puhelinpalveluun ovat keskimäärin tunnin. Aamuisin puhelinpalveluun pääsee nopeammin, mutta päivän mittaan jonot kasvavat, Tallqvist vinkkaa.
Tilanteeseen pitäisi pian tulla helpotusta.
– Olemme koko ajan lisänneet henkilökuntaa puhelinkeskuksiimme. Meille on tammikuussa tulossa 56 uutta asiakaspalvelijaa, Tallqvist kertoo.
Puhelinpalvelun jonoja on lisännyt Finnairin oma Varaukseni-nettipalvelu, jossa on ollut teknisiä ongelmia. Tallqvistin mukaan se ei ole toiminut etenkään, jos lentoja on muutettu useita kertoja omasta tai Finnairin toimesta.
Tallqvist lupaa, että nettipalvelun teknisiä ongelmia ollaan ratkaisemassa.