Katumuotiin erikoistuneen Beyond-vaateliikkeen myyjät tiesivät aamulla töihin tullessaan, mikä tuote viedään tänään käsistä.
Nuorten suosima kenkämerkki Nike on tuonut markkinoille Dunk Low-mallisen kengän klassikkovärissä, ja erittäin rajallisessa kappalemäärässä.
Pikkupakkasesta huolimatta jonoa oli kertynyt yön aikana liikkeen edustalle kiitettävästi.
− Oven takana oli noin 100 ihmistä. Ensimmäiset olivat tulleet jonottamaan perjantaina iltakymmeneltä, vaateliikkeen myyjä Mikko Kaunisto kommentoi MTV Uutisille.
Innokkaat 15−25-vuotiaat tiesivät, mitä olivat tulleet hakemaan. Harmaavalkoinen-ruskeasävytteinen vapaa-ajan kenkä myytiin loppuun hetkessä.
− Kaikki kenkäparit myytiin loppuun ensimmäisten minuuttien aikana.
Juttu jatkuu kuvan jälkeen.
Moni jäi ilman
Kaunisto ei kommentoi, kuinka monta kenkäparia liike on aamulla myynyt, mutta harmittelee sitä, ettei tuotetta rajallisen määrän vuoksi riitä kaikille halukkaille.
− On todella kivaa, että saadaan spesiaalikenkiä myytäväksi. Sen pitäisi olla kaikille kiva juttu, mutta on harmi, että moni jää ilman.
− Tuotetta ei riitä kaikille.
Monikaan ei käytä kenkiä itse
Kauniston mukaan on hyvinkin yleistä, että monet tänäkin aamuna myydyistä, Niken erikoiserään kuuluvista kengistä, eivät pääty itse ostajan jalkaan. Haluttuja kenkiä ostetaan ja myydään kalliimmalla hinnalla eteenpäin.
Hinta saattaa kohota moninkertaiseksi.
− Ne menevät kaupaksi kolmellasadallakin.