Mercedeksen tähtikuski Lewis Hamilton kokee, ettei hänellä ole varaa toiseen Monacon kaltaiseen kisaviikonloppuun, jos hän mielii taistella MM-tittelistä Sebastian Vettelin kanssa.
Autonsa säätöjen kanssa tuskaillut Hamilton epäonnistui lauantain aika-ajossa ja lähti kisaan vasta 13. ruudusta. Siinä hän ajoi fiksusti ja nousi lopulta seitsemänneksi. Kuusi MM-pistettä oli kuitenkin valtava pettymys tiukassa MM-taistossa kisan voittaneen Vettelin kanssa.
Kauden aikana kahdesti palkintokorokkeen ulkopuolelle sijoittunut Hamilton on nyt 25 pinnaa Vetteliä jäljessä. Saksalaiskuski on napannut kolme voittoa ja ollut kolmesti toinen. Brittimestari tiedostaa tilanteen vakavuuden.
– Minulle ei ole missään nimessä varaa toiseen tällaiseen viikonloppuun. Tämä ei tietysti tarkoita sitä, etteikö niin voisi tapahtua eli sitä on turha murehtia. Pitää vain yrittää korjata ongelmat ja toivoa, ettei koe tällaista viikonloppua uudestaan. Asia ei ole niin, että olisimme tulleet tänne huonosti valmistautuneina – asiat eivät vain lähteneet rullaamaan tällä kertaa oikeaan suuntaan, Hamilton kommentoi ESPN:n mukaan.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
– Auto oli täysin erilainen kuin aiemmin. Insinöörit eivät osanneet odottaa tätä, ja korjausliikkeet tekivät siitä vain huonomman. Palasimme takaisin alkuperäisiin säätöihin, jotka toimivat toisessa autossa mutta ei minun autossani. Mutta korjaamme asian, kuten sanoin.
Hamilton totesi, että Ferrari näyttää olevan vahva jokaisella radalla, vähän kuten Mercedes viime vuosina. Hän onkin valmistautunut uuvuttavaan loppukauteen, ja huomauttaa, että vaikka tulos ei ollut hänen mieleensä, hän sai kuitenkin napsittua muutamia MM-pisteitä.
– En tehnyt virheitä, sain pisteitä, ja loppukaudesta ne saattavat olla tärkeitä. Haluan ainakin ajatella niin.
– Tiedämme, että Ferrarit eivät ole luodinkestäviä. He saattavat kohdata haasteita loppukaudella, sillä he ovat käyttäneet paljon turboja, tai ovat ainakin mahdollisesti käyttäneet. Joten saa nähdä, Hamilton summasi.
Vettel on käyttänyt tällä kaudella moottorissaan jo neljää turboa ja seuraavasta uudesta turbosta rapsahtaa hänelle 10 lähtöruudun sanktio. Kimi Räikkönen on kaasutellut kolmella eri turbolla.
Ferrari on vaihtanut turboja alkukaudella myös varotoimenpiteenä, joten he voivat todennäköisesti hyödyntää vielä myös vanhoja osia. Räikkönen totesi Venäjän GP:n yhteydessä, ettei tallin turbotilanne ole millään tavalla hälyttävä.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.