Huippusuunnittelija tyylitteli limupullot – arvaatko teemat?

13.3.2013: Marc Jacobs suunnittelemiensa Diet Coke -pullojen lanseerauksessa Lontoossa.
Coca-Cola light -designpullo numero 1Getty Images
Julkaistu 22.03.2013 13:16(Päivitetty 22.03.2013 13:19)

Muotiguru Marc Jacobs puki limupullot kolmeen pirteään kuosiin. Arvaa teemat pullojen takana – vastaukset jutun lopussa!

Muotisuunnittelija Marc Jacobsin Coca-Cola lightille suunnittelemat pullokuosit paljastettiin yleisölle Lontoossa järjestetyssä lehdistötilaisuudessa maaliskuussa 2013. Designtölkit nähdään Suomessa alkukesästä lähtien ja yhteistyö huipentuu keräilypullojen julkistukseen syyskuussa.

Coca-Cola on ehtinyt tehdä yhteistyötä monien merkittävien muotivaikuttajien kuten Jean Paul Gaultierin, Karl Lagerfeldin, Moschinon, Versacen, Roberto Cavallin ja Nathalie Rykielin kanssa. Coca-Cola light on tehnyt myös yhteistyötä IVANAhelsingin kanssa. Tuolloin pullot pukeutuivat bambikuosiin.


Marc Jacobs puki pullot kolmeen upeaan asuun. Arvaatko pullojen teemat? Katso vastaukset kuvien alta!

Numero 1

Coca-Cola light - Marc Jacobs I Heart 80's -designpullo

Coca-Cola light -designpullo numero 1

Coca-Cola light mainosjuliste 80-luku

Coca-Cola light -mainosjuliste numero 1

Numero 2

Coca-Cola light - Marc Jacobs I Heart 90´s -designpullo

Coca-Cola light -designpullo numero 2

Coca-Cola light mainosjuliste 90-luku

Coca-Cola light -mainosjuliste numero 2

Numero 3

Coca-Cola light I Heart 00´s -designpullo

Coca-Cola light -designpullo numero 3

Coca-Cola light mainosjuliste 00-luku

Coca-Cola light -mainosjuliste numero 3

Vastaukset:

Numero 1: 1980-luku.

I Heart 80s -pullo symboloi 1980-luvun naisvaikuttajien nousua kuvaten aikakauden naisen vahvana ja itsevarmana. Tyyli on ajattoman klassinen, mutta myös dramaattinen ja teatraalinen. Designin kruunaavat rusettikoristeet ja Broadwayn loistavat kabareevalot.

Numero 2: 1990-luku.

I Heart 90s ‐pullon design on kompakti tulkinta muodin, musiikin ja taiteen yhteentörmäyksen vuosikymmenestä. Jacobs on nostanut keskiöön naisellisuuden ja romantiikan – sitä kuvastaa muun muassa suunnittelijan tavaramerkkinä pidetty pääskynen. Grafiikassa näkyvät myös 90‐luvulle tyypilliset muotiasusteet; ylenpalttisen näyttävä hattu ja naiselliset stilettikorot.

Numero 3: 2000-luku.

I Heart 00s -pullon design kuvastaa leikkisän kevyttä vuosikymmentä humoristisella asenteella. Jacobs on pukenut pullon naishahmolle seksikkään ja energiaa pursuavan asun, jossa on myös otteita Marc Jacobs kevät/kesä 2103 -mallistosta. Graafinen kukonaskelkuosi, palkkimaiset raidat ja kirkas keltainen yhdistettynä suunnittelijan tunnettuun polka dot -pallokuosiin kuvastavat muodin monivivahteista vuosikymmentä.


Arvuuttele tietämystäsi myös näiden suhteen:

Lumoava Penélope Cruz uhmaa epäonnea – tunnistatko kaikki taikauskomukset? Testaa!

Seitsemän kuolemansyntiä kuvina – tunnistatko kaikki?


AVA

Kuvat: Getty Images, Splash News, Coca-Cola

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle