Vaateketjun tuore mainoskampanja ei ole ihmisten mielestä onnistunut parhaalla mahdollisella tavalla. Näetkö sinä kurveja tässä mainoskuvassa?
Useat muotibrändit ja vaateketjut ovat ryhtyneet ottamaan entistä paremmin huomioon kaikenkokoiset ja -muotoiset vartalot. Hyviä esimerkkejä tästä ilmiöstä ovat muun muassa Niken uusi plusmallisto sekä pluskokoisen mallin, Ashley Grahamin, esiintyminen useiden muotilehtien kansissa.
Valitettavasti on olemassa myös niitä brändejä, jotka ovat kertoneet ottavansa osaa ilmiöön, mutta jotka todellisuudessa eivät ole tehneet asian eteen mitään. Juuri tästä syystä ihmiset ovatkin nyt raivostuneet vaateketju Zaralle heidän tuoreen kampanjansa vuoksi.
Kampanjalla pitkäkestoisia seurauksia?
Vaateketjun mainoksessa kaksi hoikkaa tyttöä poseeraa farkuissa mainoslauseen hehkuttaessa ”Rakasta kurvejasi”. Useat sosiaalisen median käyttäjät ovat ihmeissään sitä, miksi kaikenlaisia vartaloita puolustavaan mainokseen on valittu juuri nämä kyseiset mallit. Näetkö sinä kurveja tässä kuvassa?
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
– Zara, tiedättekö, mitä kurvit edes ovat, eräs Twitter-käyttäjä kysyy.
– Naiset voivat olla kauniita hoikkina tai kurvikkaina, mutta kaikenlaiset vartalot ansaitsevat tulla edustetuiksi. Tämä ei ole keskiverto kurvikas nainen, toinen käyttäjä kertoo.
Twitterissä onkin käynnissä nyt kiihkeä keskustelu siitä, kuinka paljon tämänkaltaiset kampanjat vaikuttavat naisten itsetuntoon ja kehonkuvaan. Samat mallit ovat esiintyneet aiemmin myös muissa ketjun mainoksissa.
Lähde: Cosmopolitan
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.