Shane ja Maryjo Dunn halusivat kunnioittaa poikansa muistoa laittamalla hyvän kiertämään. Pienellä teolla he tulivat antaneeksi inspiraation ravintolan hyväntekeväisyyskampanjalle.
Shane ja Maryjo Dunnin Luke-poika kuoli vain 17 kuukauden ikäisenä syöpään. Lapsensa 2-vuotissyntymäpäivänä sureva pari halusi muistaa lapsensa muistoa lahjoittamalla tuntemattomalle perheelle 50 dollarin, eli noin 45 euron, lahjakortin Glatonburyssa sijaitsevaan First and Last Tavern -ravintolaan.
Lahjakortin mukana oli Luken nimellä koristettu ranneke ja viesti, jossa pari pyysi lahjakortin saanutta perhettä laittamaan eleen eteenpäin.
– Lapsemme oli täyttä iloa ja rakkautta, joten tänään haluamme jakaa sitä eteenpäin, pari kirjoittaa tuntemattomalle vastaanottajalle.
Jos Facebook-päivitys ei näy, voit katsoa sen täältä.
Samalla perhe tuli perustaneeksi todellisen ketjun hyviä tekoja: lahjakortin vastaanottanut perhe lahjoitti ilmaisen lounaan eteenpäin, sen vastaanottaja puolestaan halusi antaa myös omastaan eteenpäin.
Lopulta lahjoitusten kierrettä seurannut ravintola halusi perustaa hyväntekeväisyysohjelman pojan muistoa kunnioittamaan.
– Tapahtuma kosketti meitä ja halusimme jatkaa epäitsekkäiden tekojen ketjua. Siksi perustimme Pay it Forward -ohjelman, ravintolan edustaja kirjoittaa yrityksen nettisivuilla.
– Ihmiset voivat ehdottaa perhettä ilmaisen aterian saajaksi jakamalla heidän tarinansa ja perusteet, miksi heidät tulisi valita. Jaamme yhden lahjakortin yhdelle perheelle joka viikko jokaisessa kolmessa toimipisteessämme.
Hyväntekeväisyystempauksen avulla ravintola on saanut myös tehokkaan mainoskampanjan: useat kansainväliset mediat ovat uutisoineet aiheesta ja tuhannet ihmiset ovat ilmaisseet osanottonsa lapsen vanhemmille ja tukensa ravintolan tempaukselle.