Monille nuorille on matkakohteessa tärkeämpää se, miltä kohde näyttää Instagramissa kuin paikan hintataso, ruokakulttuuri tai nähtävyydet.
Brittiläisen matkavakuutusyhtiö Schofieldsin teettämän kyselyn mukaan 40 prosenttia nuorista aikuisista pitää kohteen Instagram-näkyvyyttä merkittävimpänä tekijänä matkakohteen valinnassa.
Se, miltä kohde näyttää somekuvissa on monille nuorille tärkeämpää kuin esimerkiksi hintataso, ruokakulttuuri, nähtävyydet tai halpa alkoholi.
Edullisen alkoholin saatavuus oli merkittävin kriteeri 24 prosentille vastaajista, vähiten mainintoja saivat nähtävyydet, jotka nousivat merkittävimmäksi valintakriteeriksi vain 3,9 prosentilla vastaajista.
Lue myös: Instagramin vuoden 2017 suosituimmat hashtagit, filtterit ja paikat
Forbesin arvion mukaan syy ilmiöön on se, että nuoret pitävät Instagramia aidompana matkasuositusten lähteenä kuin kaupallisia matkaoppaita tai matkailusivustoja.
Nuoret luottavat enemmän oman ikäluokkansa tekemiin suosituksiin ja sosiaalisen median kautta niitä on helppo löytää.
Turistien houkuttelemiseksi matkakohteiden kannattaakin satsata Instagram-uskottavuuteen, mikäli tavoitteena on herättää nuorten matkailijoiden mielenkiinto.
Schofieldsin kyselyyn vastasi 1000 18–33-vuotiasta nuorta.
Lähteet: Forbes, Travolution
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.