Tuoreen kuluttajatutkimuksen mukaan suomalaiset seuraavat sosiaalisen median palvelussa omien ystäviensä lisäksi tunnettuja käyttäjiä, jotka liittyvät useimmin jotenkin musiikkiin, huumoriin, eläimiin, urheiluun tai meemeihin. Kuulostaako tutulta?
Annalect Finlandin tekemän kuluttajatutkimuksen mukaan suomalaisnaisia kiinnostaa Instagramissa eniten kauneus, muoti, sisustus, eläimet ja hyvinvointi.
Suomalaismiehet katsovat sen sijaan mieluiten kuvia ja videoita urheilusta, tekniikasta, autoista ja muista ajoneuvoista, vähäpukeisista ihmisistä, sekä politiikasta.
Kyselyyn vastanneet ihmiset määrittelivät myös, mikä tekee jonkun seurattavan henkilön tilistä kiinnostavan ja seuraamisen arvoisen.
Suosion takana oli useimmin se, että kyseistä Instagram-vaikuttajaa fanitetaan jo valmiiksi muutenkin, hän on hyvä omalla alallaan, tilin kuvat ovat laadukkaita ja hienoja, kuvat ovat hauskoja tai että kyseisellä henkilöllä on mielenkiintoinen elämä tai elämänvaihe meneillään.
Tutkimusta varten haastateltiin yhteensä noin viittä sataa suomalaista Instagramin käyttäjää.
Lähde: Annalect Finland
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.