Interlagosin rata-alue sijaitsee keskellä Brasilian ja Etelä-Amerikan suurinta kaupunkia, 11,5 miljoonan asukkaan São Pauloa. Metropolialueella on asukkaita yli 22 miljoonaa. Radalta on matkaa ydinkeskustaan 15 kilometrin verran.
Kaoottisesta liikenteestä, rikollisuudesta ja ilmansaasteista kärsivä São Paulon miljoonakaupunki slummialueineen ei ole F1-sirkuksen suosituin pysähdyspaikka, vaikka itse rata onkin suuresti kuljettajien mieleen. Ryhmä asemiehiä yritti vuonna 2010 ryöstää Jenson Buttonin, kun McLaren-kuski oli palaamassa hotelliinsa aika-ajoista. Rapistunut rata-alue on nähnyt parhaat päivänsä, mutta formulapomo Bernie Ecclestone on katsonut puutteita sormien läpi – onhan kyseessä tärkeä markkina-alue.
São Paulossa ajettiin kilpaa katuradalla jo vuonna 1936. Interlagosin radan historia alkaa vuodesta 1938, jolloin maa-alue ostettiin alun perin asuntojen rakentamista varten. Kun asuntoprojektit eivät toteutuneet, päädyttiin paikalle rakentamaan kilparata. Radan suunnitteluun haettiin innoketta New Yorkin Roosevelt Raceway -kilparadasta.
Interlagosissa ajettiin formula ykkösten MM-sarjan osakilpailu ensimmäisen kerran vuonna 1973. Tuolloin käytössä oli radan alkuperäinen, pidempi versio, jota monet aikakauden rattimiehet muistelevat kaiholla. Brasilian GP käväisi 1980-luvulla Rio de Janeirossa, mutta vuodesta 1990 on kilpailtu Interlagosin nykyisellä lyhennetyllä radalla.
Rata on nimetty Interlagosissa yhden voiton ottaneen ja nuorena lento-onnettomuudessa menehtyneen brasilialaiskuljettaja José Carlos Pacen mukaan.
Vaikka Interlagosin rata on asfaltoitu monesti uudelleen, kuljettajat valittelevat vuosi toisensa jälkeen radan pomppuisuudesta. Kilpailusta tekee fyysisesti erittäin raskaan myös kuumuus ja lukuisat vasemmalle kääntyvät mutkat. Interlagos on yksi harvoista vastapäivään kierrettävistä MM-sarjan radoista, joten kuljettajien niskalihakset eivät ole tottuneet kestämään rasitusta. Useimmat kuskit pitävät silti radasta, joka tarjoaa kaksi erinomaista ohituspaikkaa pitkän pääsuoran päässä ja Subida do Lago –mutkan jarrutuksessa. Interlagos on hyvin yleisöystävällinen rata, sillä pääsuoraa reunustavista katsomoista näkee lähes koko radan.
Innokas brassiyleisö on saanut riemuita vuosien varrella Emerson Fittipaldin, Pacen, Nelson Piquet’n ja Ayrton Sennan ja viime vuosina Felipe Massan voitoista. Tosin vuonna 2008 yleisö poistui siitä huolimatta radalta pettyneenä, kun Massa hävisi mestaruustaistelun Lewis Hamiltonille niukimmalla mahdollisella erolla huikean jännitysnäytelmän päätteeksi.
Interlagos toimi myös Kimi Räikkösen mestaruusjuhlien näyttämönä 2007. Button varmisti mestaruutensa 2009 niin ikään Brasiliassa. Kauden 2012 mestaruustaistelu Sebastian Vettelin ja Fernando Alonson välillä huipentui niin ikään Interlagosissa. Värikkään kilpailun jälkeen Vettel pääsi juhlimaan kolmatta perättäistä maailmanmestaruuttaan.
Rataennätys: 1.11,473 (Juan Pablo Montoya, Williams, 2004).
Brasilian GP:n aikaisemmat voittajat:
2017 Sebastian Vettel, Ferrari
2016 Lewis Hamilton, Mercedes
2015 Nico Rosberg, Mercedes
2014 Nico Rosberg, Mercedes
2013 Sebastian Vettel, Red Bull
2012 Jenson Button, McLaren
2011 Mark Webber, Red Bull
2010 Sebastian Vettel, Red Bull
2009 Mark Webber, Red Bull
2008 Felipe Massa, Ferrari
2007 Kimi Räikkönen, Ferrari
2006 Felipe Massa, Ferrari
2005 Juan Pablo Montoya, McLaren
2004 Juan Pablo Montoya, McLaren
2003 Giancarlo Fisichella, Jordan
2002 Michael Schumacher, Ferrari
2001 David Coulthard, McLaren
2000 Michael Schumacher, Ferrari
1999 Mika Häkkinen, McLaren
1998 Mika Häkkinen, McLaren
1997 Jacques Villeneuve, Williams
1996 Damon Hill, Williams
1995 Michael Schumacher, Benetton
1994 Michael Schumacher, Benetton
1993 Ayrton Senna, McLaren
1992 Nigel Mansell, Williams
1991 Ayrton Senna, McLaren
1990 Alain Prost, Ferrari
1989 Nigel Mansell, Ferrari
1988 Alain Prost, McLaren
1987 Alain Prost, McLaren
1986 Nelson Piquet, Williams
1985 Alain Prost, McLaren
1984 Alain Prost, McLaren
1983 Nelson Piquet, Brabham
1982 Alain Prost, Renault
1981 Carlos Reutemann, Williams
1980 René Arnoux, Renault
1979 Jacques Laffite, Ligier
1978 Carlos Reutemann, Ferrari
1977 Carlos Reutemann, Ferrari
1976 Niki Lauda, Ferrari
1975 Carlos Pace, Brabham
1974 Emerson Fittipaldi, McLaren
1973 Emerson Fittipaldi, Lotus