Jos myyjän tarjoama apu ei kiinnosta, apu löytyy yksinkertaisesta keksinnöstä. Milloinhan tämä rantautuisi Suomeenkin?
"Tarvitsetko apua?"
"Ei kiitos, kunhan katselen."
Kuulostaako tutulta?
Moni osaa samaistua siihen, kuinka ärsyttävää on, kun myyjä tulee tiedustelemaan mahdollista avuntarvetta, vaikka se kuinka tämän työnkuvaan kuuluisikin. Toisaalta asiakkaiden joukossa on myös niitä, jotka oikeasti kaipaavat myyjän näkemystä, eikä henkilökunta voi päältäpäin tietää, kuka apua kaipaa ja kuka ei.
Tähän ongelmaan on kuitenkin kehitetty nerokas ratkaisu, jolle taatusti löytyisi markkinarakoa myös introverttien luvatussa maassa, Suomessa.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Nämä ostoskorit ovat käytössä Innisfree-nimisessä, kauneustuotteita myyvässä kaupassa, joita löytyy Aasian maista useita. Asiakas voi valita vihreän "Pärjään itsekin" -korin tai oranssin "Tarvitsen apua" -korin. Näin hän voi helposti ja ilman sanoja viestiä myyjälle, kannattaako tämän lähestyä. Kuvan jakoi Reddit-käyttäjä hand_, joka nappasi sen Seoulissa.
Toisen Reddit-käyttäjän mukaan kyseiset Innisfreen liikkeet ovat olleet aiemmin introvertin painajainen, sillä niistä kuulemma löytyy yleensä kolme myyjää, jotka seuraavat asiakasta vielä senkin jälkeen, kun tämä selittää, ettei tarvitse apua. Luultavaa onkin, että asiakkaat ovat ilahtuneita uusista ostoskoreista.
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.