Kimi Räikkösen Ferrari-autossa Australian GP:ssä sattunut vika ja siitä seurannut tulipalo johtui turboahtimen hajoamisesta, kertoo Motorsport.com-verkkosivuston italiankielinen versio.
Pelkän turbon hajoaminen olisi helpotus Räikköselle, koska siinä tapauksessa hän ei menettäisi jatkoa ajatellen koko voimanlähdettään, vaan ainoastaan turbon - ellei sitten tulipalo ehtinyt aiheuttaa lisävaurioita auton sisällä.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
F1-autojen voimayksikkö koostuu kuudesta eri osasta, joista turbo on yksi. Kuljettajien olisi pärjättävä koko kausi viidellä voimayksiköllä, sillä minkä tahansa kuudennen moottorinosan käyttöönotosta seuraa lähtöruuturangaistus.
Räikkönen joutui keskeyttämään kilpailun 21. kierroksen jälkeen. Kun hän ajoi varikolla, alkoi moottorin ilmanottoaukosta iskeä liekkejä.
Turbo saattoi ylikuumentua punaisten lippujen aiheuttamassa poikkeuksellisessa tilanteessa, jossa kuljettajat ajoivat ensin varikolle odottelemaan ja ottivat sitten lyhyen tauon jälkeen uusintalähdön.
Sport f1 gallup
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.