Mercedeksen Valtteri Bottas ja Lewis Hamilton koittivat ajaa Monacon GP:n aika-ajojen toisen osion nopeimman aikansa ultrapehmeillä renkailla. Uhkapeli ei onnistunut ja se saattaa olla kisan kannalta huono asia.
MAINOS
Monacon F1-viikonloppu
C Morella!Sunnuntai: Monacon GP klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 14.30!
Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.
Tilaa C More tästä ja varmista paikkasi F1-eturivissä.
LUE MYÖS: "Vähän semmoinen sotkuinen" – analyysissä Bottaksen ja Räikkösen aika-ajokierrokset
Mercedes yritti saada kuljettajansa muista poiketen kisaan ultrapehmeillä renkailla hyperpehmeiden sijaan, mutta vauhti ei olisi välttämättä riittänyt edes aika-ajon viimeiseen osioon.
- Joo, kyllä me koetimme, jos olisi ollut vauhtia muihin verrattuna hyvin, niin sitten olisi ehkä voinut sillä (ultrapehmeillä) päästä kisaan, mutta huomasimme heti, ettei vauhti riitä siihen, Bottas sanoi C Morelle.
Moni odottaa hyperpehmeiden renkaiden kuluvan nopeasti raskaalla bensakuormalla kisassa ja se saattaa Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolffin tehdä kisan läpiviemisestä yhdellä pysähdyksellä hankalan.
- Vasen eturengas kuoriutuu paljon, samoin takarenkaat. Kisaa johtava kuljettaja ajaa varmasti varovaisesti ja saattaa silti tuhota renkaat parissa kierroksessa. Hyperpehmeitä renkaita koitetaan välttää, Wolff totesi Autosportin mukaan.
Pirellin mukaan nopein taktiikka Monacon GP:ssä on 14 kierroksen veto hyperpehmeillä renkailla, jonka jälkeen superpehmeät alle ja maaliin. Ultrapehmeillä renkailla starttaaville kuljettajille nopein taktiikka on vaihtaa superpehmeät 25 kierroksen jälkeen ja mennä niillä loppuun.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.