Joukko kansanedustajia yrittää korjata alkoholimainonnan kiristyksistä ”räikeimmät ylilyönnit”.
Timo Heinosen (kok.) ja Mikael Jungnerin (sd.) laatimalla lakialoitteella jätettäisiin rajoitusten ulkopuolelle sosiaalisen median, kuljetus- ja huoltotoiminnan sekä tuotantolaitosten yhteydessä tapahtuva mainonta.
Ensi vuoden alussa mietojen alkoholijuomien mainonta kielletään yleisillä paikoilla ja mainontaa sosiaalisessa mediassa rajoitetaan. Uudet säädökset on koettu ongelmallisiksi tulkita.
Torstai-illan lähetekeskustelussa Heinonen myönsi tehneensä virheen äänestäessään viime talvena kohurajoitusten puolesta.
– En ymmärtänyt sitäkään, että Koffin hevoset, vanha legendaarinen mainoskärry poistuu tämän säätelyn myötä. Tai Laitilan Kukko-tölkki panimon pihasta.
Heinonen huomautti kuitenkin, että oppositio vaati tuolloin vielä tiukempaa säätelyä.