Muodin verkkokauppa Zalando perustaa Helsinkiin teknologiakeskuksen, johon värvätään 50 ohjelmisto- ja it-alan osaajaa, kirjoittaa Kauppalehti.
Muotia ostetaan yhä enemmän mobiilissa. Zalandon verkkosivuilla vieraili vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 393 miljoonaa kävijää, joista yli puolet kävivät sivustolla mobiililaitteella.
– Haluamme saattaa yhteen jokaisen muotitalon ja muodista kiinnostuneen asiakkaan, kertoo yrityksen brändiratkaisuista vastaava varajohtaja Christoph Lange Kauppalehdessä.
Saksalainen verkkokauppa luottaa tässä suomalaiseen osaamiseen: Zalando uskoo löytävänsä Suomesta osaajia, jotka pystyvät kehittämään uusia mobiilisovelluksia muodin palveluihin.
– Nokia on yksi syy, miksi tänne halusimme, kertoo Zalandon teknologian kehityksestä vastaava johtaja Marc Lamik Kauppalehdessä.
– Täällä on paljon lahjakkuuksia, hyvää alan yliopisto-opetusta ja teknologiaan suuntautuneita startupeja. Uskomme vahvasti suomalaiseen teknologiaosaamiseen, Lamik kertoo.
Verkkokaupan tuorein uudistus on sovellus, joka tarjoaa asiakkaalle henkilökohtaista pukeutumispalvelua muodin ammattilaiselta verkossa. Zalandolla on valikoimissaan 1 500 muotibrändiä.