Kimi Räikkönen ajoi satumaista kisaa, mutta sitten alkoi viuhua – "Mitä pystymme tekemään?"

17.56323331
Julkaistu 06.09.2020 19:07
Toimittajan kuva

Tuomas Hämäläinen

tuomas.hamalainen@mtv.fi

@TuoHamalainen

Alfa Romeon Kimi Räikkönen nousi Italian F1-kisassa uusintalähdön jälkeen jopa toiseksi, mutta valahti lopputuloksissa 13:nneksi. Haastattelussa nähtiin suomalaiskonkari, joka ei peitellyt pettymystään.

LUE MYÖS: Sensaatio on valmis! Todellinen yllätysnimi voitti Italian GP:n – näin mieletön kilpailu eteni

Räikkönen kampesi Monzassa kärkisijoille, kun hän oli tehnyt ensimmäisen varikkopysähdyksensä jo ennen Haasin Kevin Magnussenin ulosajosta seurannutta turva-auton tuloa radalle. Monet muut kuskit pysähtyivät vasta tässä kohtaa. Ferrarin Charles Leclercin rysäytettyä sittemmin seinään kisa keskeytettiin sen puolivälin tienoilla. Seurasi uusintalähtö, johon Räikkönen ampaisi neljäntenä.

Räikköselle vaihdettiin uusintalähtöön uudet, pehmeät renkaat. Suomalainen kuittasi uudessa startissa heti Racing Pointin Lance Strollin ohi ja nousi hetken päästä toiseksi, kun kisaa johtanut Mercedeksen Lewis Hamilton meni varikolle sovittamaan 10 sekunnin stop and go -rangaistustaan.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Kimi Räikkönen otti upean uusintalähdön.

Räikkönen alkoi pian kuitenkin pudota sija sijalta alaspäin. Suomalaisella oli heikon Alfa Romeon ohjaimissa käytännössä tekemätön paikka, ja hän taipui lopulta 13:nneksi.

– Paska tulos, mutta mitä pystymme tekemään? Meillä ei ollut renkaita jäljellä, ja laitoimme uudet pehmeät. Ne eivät kestäneet, Räikkönen sanoi.

Räikköseltä udeltiin, että se taisi olla huono päivä.

– Se olisi voinut olla parempi, mutta ei ollut.

LUE MYÖS: Tältä F1-sensaatiovoitto maistuu! Superyllättäjä antoi palaa uransa ensimmäisen täysosuman jälkeen

Suomenkielisessä tiivistyksessään Räikkönen tukeutui varsin samanlaiseen kerrontaan.

– Paska lopputulos. Ei ollut kuin yhdet uudet renkaat ja ne olivat softit. Punaisten lippujen jälkeen ei ollut paljon tehtävissä, Räikkönen kuittasi.

Tuoreimmat aiheesta

F1