F1-sarjan kilpailunjohto otti Turkin osakilpailun aika-ajoissa tarpeettoman riskin, kun autot päästettiin takaisin radalle, vaikka yhtä ulosajanutta autoa vielä korjattiin radan varresta.
Lauantain aika-ajot venyivät lähes tunnilla pitkäksi Istanbulia kastelleen sateen takia. Rata oli aivan liian liukas, joten session jatkamista siirrettiin eteenpäin.
MAINOS
Koko F1-kausi C Moressa!
Turkin GP suorana 13.–15.11.
Su: Turkin GP klo 12.05, ennakkotunnelmat klo 11.00Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa
Tämän jälkeen aika-ajoissa tapahtui kaksikin ulosajoa, joiden takia radan varteen tarvittiin nosturia hakemaan autoja soralta. Näistä jälkimmäisessä Williamsin Nicholas Latifin ulosajossa kilpailunjohto aloitti turhan kiirehtemisen.
Autot päästettiin radalle vielä nosturin poistuessa radalta. Ilmeisesti kilpailunjohto laski, että nosturi ehtii poistua muurin taakse ennen letkan saapumista kyseiseen mutkaan, mutta toisin kävi. Kimi Räikkönen pani heti merkille, ettei kaikki mennyt sääntöjen mukaan.
– Miksi he käynnistivät session nyt? Räikkönen ihmetteli tiimiradiossa.
– Ei mitään hajua, kisainsinööri kommentoi.
Nosturin ollessa radalla autot kuuluisi nykysääntöjen mukaan pitää varikolla. Sääntö tuli voimaan vuoden 2014 Japanin GP:n tapahtumien jälkeen. Tuolloin Marussia-tallin Jules Bianchi kuoli myöhemmin vammoihin, joita hän sai törmättyään Suzukassa nosturiin, joka oli radan varressa siivoamassa ulos ajanutta autoa pois.