Kimi Räikkönen tyrmää Alfa Romeoon kohdistuvan vähättelyn: ”Olemme näyttäneet, että voimme olla kilpailukykyisiä kaikkialla”

GettyImages-1175495199
2019 Getty Images
Julkaistu 19.09.2019 09:00
Toimittajan kuva
Antti Rämänen

antti.ramanen@mtv.fi

Kimi Räikkösen mukaan Singaporen hitaalla F1-radalla ei pitäisi olla liikaa vaikutusta Alfa Romeon vauhtiin viikonloppuna edessä olevassa kisassa. Suomalaiskuskilla on takana kaksi epäonnistunutta kisaviikonloppua Belgiassa ja Italiassa.

MAINOS

Koko F1-kausi C Morella!

Singaporen GP suorana 20.-22.9.
Pe: 1. harjoitukset klo 11.25,
2. harjoitukset klo 15.25
La: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajot klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 15.00
Su: Singaporen GP klo 15.05, ennakkotunnelmat klo 14.00

Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa

LUE MYÖS: Kimi Räikkösen autosta erikoista dataa: suorilla Ferrarin jälkeen nopein, mutkissa Williamsin jälkeen hitain – näin erot syntyvät F1-tiimien välillä

Räikkönen sai Belgiassa Max Verstappenilta osuman kylkeensä heti avausmutkassa, ja Italiassa hänen aika-ajossa tapahtunut ajovirheensä poiki autoremontin myötä lähtöpaikan joukon perältä.

Kahden pisteettömän kisan jälkeen Singaporen on epäilty olevan heikko rata Alfa Romeolle, jonka hitaiden mutkien vauhti oli esimerkiksi Monzassa varsin kehnoa muihin verrattuna. Räikkönen ei kuitenkaan usko Singaporen olevan tiimille sen vaikeampi rata.

– Olemme näyttäneet, että voimme olla kilpailukykyisiä kaikkialla, mihin tahansa menemme eikä ole syytä sille, miksi emme olisi taistelussa tänä viikonloppuna. Meidän täytyy kuitenkin tehdä kunnollista työtä, Räikkönen toteaa Alfa Romeon tiedotteessa.

Räikkönen kuvaili tallin kotikisaa Monzassa ”paskaviikonlopuksi” hänen saatuaan kaiken hyvän päälle vielä rangaistuksen vääristä kisarenkaista. Singaporessa asiat eivät hänen mukaansa voi mennä ainakaan huonompaan suuntaan.

– Spa ja Monza eivät menneet hyvin, mutta ne ovat jo mennyttä. Tavoitteemme kisaan ei muutu: meidän täytyy tehdä hyvää työtä jokaisessa ajosessiossa, koska se on ainoa tapa olla tasaisen keskikastin keulilla, Räikkönen toteaa.

– Marginaalit ovat keskipakassa erittäin pienet. Meidän täytyy välttää virheitä ja saada molemmat autot taistelemaan pisteistä, lisää tallipäällikkö Frederic Vasseur.

Tuoreimmat aiheesta

F1