Kimi Räikkösen syrjäyttäjäksi väitetty Leclerc: "Vaikeaa pitää sitä poissa mielestä"

leclerc lippis monza
Copyright Rex Features Ltd/All Over Press
Julkaistu 03.09.2018 14:01

OTTO PALOJÄRVI / MTV SPORT

Sauberin Charles Leclerc joutui Monzassa huomion keskipisteeksi Auto Motor und Sportin uutisoitua, että Ferrari ottaisi hänet kauden päätyttyä Kimi Räikkösen tilalle. Leclerc itse antaa ymmärtää, ettei päätöstä ole tehty.

LUE MYÖS: Kimi Räikkönen, mitä tarkoitit sanomalla faneille "ensi kerralla"?

Ferrarin uusien pääpamppujen kanssa Leclerc on kyllä keskustellut. Hän sai tavata Fiatin ja Ferrarin hallitusten puheenjohtajan John Elkannin sekä Fiat Chryslerin toimitusjohtajan Michael Manleyn.

– John tuli aiemmin Michaelin kanssa esittelemään koko tiimin ja oli hyvä tilaisuus (tavata). Mutta se oli vain esittely kuin että olisimme puhuneet tulevaisuudesta tai mistään, Leclerc taustoittaa Autosportin haastattelussa.

Huhutaan, että kesällä menehtynyt Ferrarin hallituksen puheenjohtajana toiminut Sergio Marchionne olisi päättänyt, että Leclerc otettaisiin Räikkösen tilalle.

– En ollut koskaan suorassa kontaktissa herra Marchionnen kanssa, mutta hän puhui minusta hyvin koko ajan. Oli tietysti kunnia saada positiivisia kommentteja, Leclerc kertoo.

Leclerc painottaa, ettei itse päätä mistään. Päätös kuljettajista kuuluu Ferrarin johtoryhmälle.

– He (Ferrari-pomot) tekevät päätökset. He tietävät, millainen kuljettaja olen, ja arvioivat riittääkö se vai ei. Olen yhä nuori ja paljon on kisoissa opittavaa. Jos niin käy, että sinne (Ferrarille) pääsen, toteutuu unelmani, mutta en itse voi sanoa, olenko valmis vai en.

Vaikeuttavatko kuumat huhut Leclercin keskittymistä hänen ajohommiinsa Sauberilla?

– On vaikeaa pitää sitä (Ferrari-unelmaa) poissa mielestäni, koska se on ollut mielessäni lapsesta saakka. Mutta yritän pitää sitä mielessäni mahdollisimman vähän ja keskityn siihen, mitä tällä hetkellä on meneillään, hän vastaa.

Leclercilla on meneillään heikompi jakso. Hän on jäänyt pisteittä viidessä viimeisessä kisassa.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Tuoreimmat aiheesta

F1