Kimi Räikkösen tallikaverina Alfa Romeolla ajavalla Antonio Giovinazzilla oli vaikea kilpailu sunnuntaina Portugalissa. 17. ruudusta startannut italialainen ajoi ruutulipulle 15. sijalla.
LUE MYÖS: Kimi Räikkönen tiivisti sankaritekonsa ytimekkäästi somessa – kummasteli haastattelussa tapahtunutta: "Ihmettelin mitä muut puuhaavat"
LUE MYÖS: Red Bull tyrmää kesken kauden tehtävät kuljettajamuutokset: MM-pistetaulukossa pistää silmään hämmentävä yksityiskohta
Giovinazzi ajatettiin kilpailun läpi erilaisella taktiikalla kuin ensimmäisillä kierroksilla loistanut, ruutulipulle 11. sijalla ajanut Räikkönen, joka starttasi yhden pykälän Giovinazzia paremmasta ruudusta.
Räikkönen aloitti kilpailun pehmeällä renkaalla ja teki ainoan varikkopysähdyksensä jo 11. kierroksella. Tämän jälkeen Räikkönen ajoi 66 kierroksen mittaisen kilpailun loppuun asti keskikovalla renkaalla.
Giovinazzi aloitti keskikovalla renkaalla ja kävi vaihtamassa 28. kierroksen päätteeksi alle kovat renkaat.
Italialaisen strategia ei ollut optimaalinen, mutta hänellä oli kilpailussa myös toisenlaisia ongelmia.
– Kilpailu tuntui todella pitkältä, ja se oli tavallista vaikeampi, koska radioni ei toiminut ensimmäisen kierroksen jälkeen ollenkaan. Minulla ei ollut yhteyttä varikolle, ja loppujen lopuksi yritin vain selviytyä ruutulipulle, Giovinazzi sanoo tallin tiedotteessa.
Viestit varikkomuurilta Giovinazzille välitettiin varikkotaululla.
– Myöskään tuulet eivät tehneet asioista helppoja. Auto käyttäytyi puuskissa epäjohdonmukaisesti mutkasta toiseen, ja oli vaikea päästä rytmiin.
– Toivottavasti saamme Imolassa aikaiseksi paremman viikonlopun. Potentiaalia on, ja sen radan pitäisi sopia meille hieman tätä rataa paremmin.