Suomalaisyrityksistä markkinointiin käyttää eniten rahaa peliyritys Supercell, kertoo Kauppalehden selvitys.
Supercell käytti markkinointiin viime vuonna 450 miljoonaa euroa. Se on lähes puolet enemmän kuin toiseksi eniten markkinointiin käyttäneen Amer Sportsin panostus: 256 miljoonaa euroa. Kolmanneksi eniten markkinoi euroissa mitattuna Ruokakesko, joka käytti rahaa 111 miljoonaa euroa, kertoo Kauppalehti.
Seuraavaksi eniten markkinoivat Finnair (74 milj. euroa) ja Stockmann (59 milj. euroa). Mainostajien kärki panosti markkinointiin viime vuonna edellisvuotta enemmän. Ainoastaan Stockmann leikkasi markkinointipanostustaan viime vuonna.
Supercell oli Kauppalehden markkinointipanostusvertailun ykkönen myös viime vuonna.
Näin Supercellistä uutisoitiin tämän vuoden kesäkuussa:
1:56
Maaliskuun uutisia:
0:56