Sauberin F1-tallikaverit Felipe Nasr ja Marcus Ericsson ovat selvittäneet välinsä viime sunnuntaisen Yhdysvaltain GP:n yhteenoton jälkeen.
Sauber-kuskit kolaroivat ensimmäisessä mutkassa Austinin kisan toisella kierroksella. Nasr rikkoi etusiipensä törmättyään tallikaverinsa vasempaan takarenkaaseen.
Kisan jälkeen tallipäällikkö Monisha Kaltenborn teki linjansa selväksi, ettei tällaista yksinkertaisesti voi tapahtua. Molempien kuskien kanssa aiottiin keskustella asiasta.
Keskusteluissa molemmat kuskit sanoivat jatkaneensa eteenpäin, ja ettei vastaavanlainen tule enää toistumaan. Anteeksipyyntöjä ei esitetty.
- Jos täytyisi mennä takaisin sinne, en tekisi samaa (liikettä), koska luotin siihen, että Marcus näki minut. Myöhemmin puhuin hänen kanssaan ja hän sanoi, ettei nähnyt minua, yhdeksänneksi lopulta ajanut Nasr sanoi.
Yhteenotossa Nasr teki liikkeen Ericssonin sisäpuolelle ensimmäisessä mutkassa, vaikka kyseisessä sektorissa oli parhaillaan keltainen lippu.
- Kerroin Marcukselle, etten aikonut ohittaa häntä, koska siinä mutkassa oli keltainen lippu. Jos olisin ohittanut hänet, olisin saanut rangaistuksen. Hetkellä, jolloin näin sen, olimme menossa rinnakkain kohti ensimmäistä mutkaa, brasilialainen selitti.
- Pidin vain ajolinjani sisällä, mutta en koskaan aikonut ohittaa häntä. Joka tapauksessa emme halua, että noin käy uudelleen. Viesti on selvä.
Ericssonin kisa päättyi lopulta sähköviasta johtuneeseen keskeytykseen kierroksella 25. Ruotsalainen on luottavainen, että asia on selvitetty tallikaverin kanssa.
- Puhuin Felipen kanssa siitä ja se on historiaa nyt. Felipen ja minun suhde on toiminut koko vuoden hyvin ja niin se tulee jatkumaan, Ericsson sanoi.
- Se oli yksi niistä yhteenotoista, joka olisi voinut tapahtua kenen kanssa vain, mutta nyt se sattui olemaan tallikaverini.
Hämmästystä Ericssonissa aiheutti kuitenkin se, että Nasr oletti hänen olevan tilanteessa enemmän valppaana.
- Keltaisten lippujen alla ei paljon katsella peileihin ja se kertoo kaiken. En katsonut, koska oli keltainen lippu, ruotsalainen tiivisti.
Lähde: Autosport.com