Nordean korttimaksut toimivat jälleen normaalisti, kertoo Nordean asiakaspalvelu Twitterissä.
Nordea tiedotti aiemmin, että yhdellä kauppiaille maksunvälityspalveluja tarjoavalla toimijalla oli havaittu häiriö. Kortilla maksaminen ei välttämättä onnistunut tietyissä kauppaliikkeissä.
Nyt Nordea sanoo, että palveluntarjoajan häiriö on saatu korjattua ja kortit toimivat normaalisti.
Ainakin S-ryhmän myymälöissä oli tänään ongelmia korttimaksamisessa. SOK:n kehityspäällikkö Mia Laakso kertoi STT:lle, että S-ryhmän palveluntarjoajalla oli tänään häiriö, joka alkoi noin kello kahdelta yöllä ja päättyi kello 9.15.
– Se on vaikuttanut meillä niin, että ainoastaan S-Pankin kortit ovat toimineet, Laakso sanoi.
Häiriön aikana maksaminen onnistui S-ryhmän liikkeissä S-Pankin korteilla sekä käteisellä ja mobiilimaksulla.
Nyt maksaminen toimii jälleen normaalisti, Laakso kertoi puoli yhdentoista aikoihin aamupäivällä.
Hän ei osannut varmuudella sanoa, onko kyseessä ollut sama häiriö, joka aiheutti ongelmia Nordean korttimaksuille.
Osuuspankki ei ole ilmoittanut häiriöistä maksuissaan. OP:n verkkosivulla kuitenkin kerrottiin yhdentoista jälkeen aamupäivällä, että op.fi-palveluun kirjautumisessa on ongelmia.
– Kirjautumisessa op.fi-palveluun Muut tunnistustavat -valinnan kautta on ajoittaisia häiriöitä. Korjaustoimenpiteet ovat käynnissä. Pahoittelemme häiriötä, verkkosivuilla kerrotaan.
* Päivitys klo: 10.21: Juttua päivitetty kauttaaltaan uusilla ja tarkemmilla tiedoilla.
* Päivitys klo 11.19: Juttua päivitetty kauttaaltaan. Kerrottu, että Nordean korttimaksut toimivat jälleen.