Ystäväporukka teki upean mainoksen, sillä heillä oli luppoaikaa valmistumisen jälkeen.
Ällistyttävän taidokas kotikutoinen Porsche-mainos voisi helposti mennä läpi aidosta. Ainoastaan videolla mainostettu auto, vanhemman sukupolven Porsche Cayman, voi paljastaa, ettei mainos ole oikeasti Porschen.
”Dear Father” -niminen video kertoo tarinan pojasta, joka lapsena katseli pelkääjän paikalta isänsä ajamista läpi laaksojen ja kukkuloiden. Nyt poika istuu itse ratin takana, ja toivoo isänsä istuvan kuvainnollisesti hänen vieressään ja katselevan hänen ajamistaan.
Viime tiistaina Youtubessa julkaistun videon kuvauksessa kerrotaan, että video on "spekulatiivinen brändin mainos, joka on tehty rakkaudesta Porscheen ja kaikkiin tien päällä ja ympärillä rakennettuihin uskomattomiin ihmissuhteisiin".
Porschelle tehty mainosvideo alkoi kerätä julkisuutta sen jälkeen, kun se julkaistiin Reddit-foorumilla. Videon julkaissut käyttäjä selittää, että hän ja muutama ystävä tekivät videon, sillä heillä oli ”valmistumisen jälkeen aikaa tapettavanaan”.
Redditissä video on kerännyt paljon hyvää palautetta, ja sitä kehutaan tunteita herättäväksi ja erittäin hyvin tehdyksi. Yksi käyttäjä kuitenkin huomioi, että tunteellinen video muistuttaa hyvin paljon tyyliltään ja tarinaltaan kahden saksalaisopiskelijan vuonna 2015 Johnnie Walker -viskibrändille tekemää mainosvideota nimeltään ”Dear Brother”.
Lähteet: CarThrottle, Reddit, Youtube
***
3:40