Kaikkien tietosuojaloukkauksen kohteena olevien henkilöllisyys ei ole Kelan tiedossa.
Kansaneläkelaitos Kelan Kouvolan toimipisteestä lähetetty postipaketti, joka sisältää noin 20 asiakkaan asiakirjoja, on kadonnut, kertoo Kela.
Kadonnut paketti sisälsi toimipisteeseen 26. marraskuuta jätettyjä hakemuksia ja muita asiakirjoja.
Posti ja Kela jäljittivät pakettia yhteistyössä tammikuun loppuun asti, mutta pakettia ei ole löydetty.
Postin mukaan lajittelussa on tapahtunut inhimillinen virhe ja paketti on ohjautunut väärin.
– Jatkamme tapahtuneen perinpohjaista selvittämistä, ja teemme kaikkemme, että paketti löydetään, kertoo Postin paketti- ja verkkokauppaliiketoiminnasta vastaava Arttu Hollmérus Postin tiedotteessa.
Tiedossa oleviin asiakkaisiin otettu yhteyttä
Kela on ottanut yhteyttä niihin henkilöihin, joiden asiakirjoja kadonneessa paketissa tiedetään olevan. Kaikkien tietosuojaloukkauksen kohteena olevien henkilöllisyys ei ole kuitenkaan Kelan tiedossa.
Kadonneessa paketissa olleita hakemuksia ei ole voitu käsitellä. Kela suosittelee tarkistamaan Kelan verkkopalvelusta, onko oma hakemus otettu käsittelyyn. Myös Kelan palvelunumerosta voi varmistaa, onko oma hakemus tullut Kelaan.
Kela teki tietoturvaloukkauksesta ilmoituksen tietosuojavaltuutetun toimistoon.