Toyotan paluu rallin MM-sarjaan on iso voitto koko lajille. Toyota on maailman suurin autonvalmistaja eikä se lähde leikkiin kevyin satsauksin. Vuonna 2017 WRC-sarja on mielenkiintoisempi kuin vuosiin, kun Yaris on kisassa mukana. Rallin MM-sarjassa lienee tulevaisuutta. Jos se olisi kuoleva sarja, maailman suurin autonvalmistaja tuskin lähtisi suurella budjetilla mukaan leikkiin.
Toyota vetäytyi rallin MM-sarjasta vuonna 1999.
Suomalaisittain ralli muuttuu yhä kiinnostavammaksi. Tommi Mäkinen palaa lajin huipulle, nyt Toyotan tallipäällikkönä. Mäkinen toimii uudessa duunissaan suoraan automerkin pääjohtajan Akio Toyodan alaisuudessa, iso päällikkö on Toyota Gazoo Racing Teamin puheenjohtaja.
Nelinkertainen maailmanmestari Mäkinen tekee samalla suomalaista urheiluhistoriaa, yksikään muu meikäläinen ei ole vastaavassa pestissä ennen ollut. Miten Mäkinen WRC-tiimin rakentaa ja ketkä ovat esimerkiksi tallin kuljettajat vuonna 2017, se kuullaan myöhemmin. On toivottavaa, että Mäkinen vie myös suomalaista ajotaitoa rallin isoimpaan ja kauneimpaan sarjaan.
Mäkisen oma ura huipulla kesti 18 vuotta, ja se päättyi vuonna 2003. Mäkinen voitti maailmanmestaruuden neljä kertaa peräkkäin vuosina 1996-99 Mitsubishillä.
Puuppolan mies voitti Jyväskylän Suurajot viisi kertaa peräkkäin ja toisen klassikkokisan Monte Carlon rallin neljä kertaa peräkkäin. Rallin MM-osakilpailuvoittoja Mäkisellä on yhteensä 24. Muun muassa näillä meriiteillä on hyvä lähteä rakentamaan Toyotan rallitiimin tulevaisuutta. Harvalla tiimipäälliköllä on yhtä vakuuttavaa kuskitaustaa.