Touran on myydyin tila-auto luokassaan Saksassa. Uusi malli on aikaisempaa tilavampi, muunneltavampi ja uudet moottorit ovat jopa 19 prosenttia aikaisempaa taloudellisempia.
Uusi kolmannen sukupolven Touran on ensimmäinen modulaarista MQB-pohjalevyrakennetta hyödyntävä tila-auto. Rakenteen myötä uusi Touran on parhaimmillaan 62 kiloa edeltäjäänsä kevyempi. Lisäksi modulaaristen komponenttien käyttö mahdollistaa pitkän akselivälin sekä lyhyet etu- ja takaylitykset, mikä helpottaa sisätilojen hyödyntämistä.
Uudet moottorit ja parantunut aerodynamiikka ovat parantaneet auton polttoainetaloutta huomattavasti. Tarjolle tulee kolme bensiinivaihtoehtoa, 81–132 kW (110–180 hv), ja kolme dieseliä, 81–140 kW (110–190 hv).
Uusi Touran noudattelee muotoilullisesti merkin nykylinjaa pitkillä suorilla linjoilla. Ulkonäkö on aikaisempaa sporttisempi ja tarjolla on myös uusi R Line -varusteversio. Sisustusta on myös päivitetty ja monikäyttöisyys on parantunut uuden istuinjärjestelmän myötä. Kaikista penkeistä löytyy ISOFIX-kiinnikkeet ja tavaratilaa on tarjolla kattoon asti lastattaessa 1040 litraa kahden penkkirivin ollessa käytössä.
Myös turvavarustelu noudattelee laajuudessaan nykypäivän vaatimuksia. Autosta löytyy tai siihen on saatavilla esimerkiksi aktiivinen vakionopeudensäädin, kaupunkinopeuksissa toimiva automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä, ruuhka-avustin sekä LED-ajovalot.
Auto esitellään yleisölle ensi viikolla alkavassa Geneven autonäyttelyssä.