Kansainvälinen autoliitto FIA asettaa ensi kaudella F1-sarjaan uusia rajoituksia, joiden myötä formula-auton aerodynamiikan pitäisi heikentyä nykyisestä. Motorsportin italiankielisen sivuston mukaan Mercedes ei edes horju sääntöuudistusten keskellä. Sivuston mukaan saksalaistalli on jo kirinyt uudistuksesta aiheutuvan takamatkan kiinni.
FIA:n rajoitukset kohdistuvat muun muassa pohjalevyihin ja autojen takapään ilmanohjaimiin. Uusien rajoitusten pitäisi näkyä noin kymmenen prosentin pitovajeena.
Motorsport.com:n mukaan Mercedeksen tekninen osasto olisi jo löytänyt ratkaisuja, joiden avulla saksalaistallin ensi kauden autossa ei ole yhtään sen vähempää pitoa kuin tallin nykyisessä menopelissä.
Tämän lisäksi Mercedeksen uusi moottori tuottaa jopa 25 hevosvoimaa enemmän kuin sen nykyinen mylly.
– Joten kysymys kuuluu: pystyykö kukaan pysäyttämään heidän ylivoimaansa? Motorsportin toimittaja Franco Nugnes pohtii.
Mercedes on ollut tällä kaudella ylivertainen muihin nähden. Valmistajien MM-taulukossa Mercedeksen ero toisena olevaan Red Bulliin on jo 264 pistettä.
Mikäli Mercedes on ykkönen myös ensi kaudella, ottaisi se jo kahdeksannen peräkkäisen valmistajien maailmanmestaruuden.