Vuonna 2019 takaisin formula ykkösten MM-kalenteriin pyrkivä Argentiinan Buenos Airesin rata on esitellyt täysin uusitun ratasuunnitelman Kansainväliselle autoliitolle FIA:lle.
MAINOS
Singaporen F1-viikonloppu
C Morella!Perjantai: Harjoitukset klo 11.25 ja 15.25
Lauantai: Harjoitukset klo 12.55, aika-ajo klo 15.55
Sunnuntai: Singaporen GP klo 14.55, ennakkotunnelmat klo 13.30!Kaikki F1-ajojaksot suorana C More Maxilla ja C More -suoratoistopalvelussa!
Tilaa C More ja aloita katselu vaikka heti.
Oscar ja Juan Galvezin nimiä kantava rata oli viimeksi mukana F1-kalenterissa vuosina 1995–98. Buenos Aires isännöi formulakisaa kaikkiaan 20 kertaa aina vuodesta 1953 lähtien ollen välissä poissa kaksi kertaa yli vuosikymmenen ajan.
F1 Fanatic -sivuston mukaan FIA:n kilpailujohtajalle Charlie Whitingille esitellyssä uusitussa ratasuunnitelmassa reitti pitenisi 90-luvun 4,3 kilometristä aina kuuteen kilometriin asti. Siihen otettaisiin mukaan järveä kiertävä lenkki, joka on ollut viimeksi käytössä vuoden 1981 kilpailussa.
Alkuperäisistä nopeista mutkista yksikään ei säilyisi ennallaan. Radan lopun neulansilmämutkasta kaavaillaan Texasin Austinin radan ykköskurvin kaltaista kohtaa, jossa leveä sisääntulo kannustaisi kuljettajia ohituksiin.
Buenos Airesin radan muutoksia on suunnittelemassa Typsa-yhtiö, joka oli toteuttamassa vuosina 2008–12 kisakalenterissa mukana ollutta Hermann Tilken piirtämää Valencian katurataa.
Suomalaisista Keke Rosberg nousi ensimmäistä kertaa urallaan palkintopallille sijoituttuaan kolmanneksi Argentiinan GP:ssä vuonna 1980. Mika Häkkinen oli toinen vuoden 1998 kisassa.