Lontoo suunnittelee kieltävänsä roskaruoan mainonnan julkisissa liikennevälineissä. Tarkoituksena mainoskiellolla on taistella lasten ylipainoa vastaan, kertoo uutistoimisto Reuters.
Lue myös:
Brittitutkimuksen mukaan miltei 40 prosenttia 10–11-vuotiaista lontoolaislapsista on ylipainoisia tai liikalihavia.
– Lontoolaislasten liikalihavuus on aikapommi, ja olen velvoitettu toimimaan. Mikäli emme ota rohkeita askelia sitä vastaan emme tee oikein nuoriamme kohtaan. Emme myöskään auta jo valmiiksi paineistettua terveydenhuoltoamme, Lontoon pormestari Sadiq Kahn sanoo tiedotteessa.
Kaavailtu kielto kohdistuisi pikaruokaravintoloihin, jotka tarjoavat rasvaisia, suolaisia tai sokerisia ruokia, kuten McDonaldsiin.
Lontoon liikennevälineiden pikaruokamainoksia myydään vuosittain noin reilun 20 miljoonan euron arvosta, kertoo Reuters.