Loton brändiä nuorennetaan – avuksi Ivana Helsinki

Ivana Helsinki
Ivana Helsinki
Julkaistu 27.10.2011 11:47(Päivitetty 27.10.2011 11:51)

Loton brändiä nuorennetaan nyt suomalaisen designin voimin. Ensi lauantain yhdeksän miljoonan jättipotti arvotaan Ivana Helsingin vaatteissa.

Veikkaus ja yksi Suomen kuuluisimmista muotialan brändeistä Ivana Helsinki ovat yhdistäneet voimansa ja sopineet yhteistyöstä. Suomalaisuus ja ilon tuottaminen asiakkaille siivittivät ajatusta kumppanuudesta, joka konkretisoituu ensi lauantain yhdeksän miljoonan euron lottopotin tv-arvonnassa. Veikkaus tuo 29.10. alkaen studioon uusia juontajia Ivana Helsingin vaatteissa.

– Loton brändiä haluttiin nuorentaa ja raikastaa. Halusimme myös tuoda arvontalähetyksissä vahvasti esiin suomalaisuutta. On hienoa, että saimme kumppaniksemme suomalaisen huippumuotibrändin, Veikkauksen markkinoinnin kehityspäällikkö Ari Tuuli sanoo.

Ivana Helsinki suunnittelee jatkossa lottojuontajille oman puvuston, joka lanseerataan helmikuussa. Neljästä eri asusta rakentuvan puvuston suunnittelevat Ivana Helsingin Paola Suhonen ja Jukka Puljujärvi. Siihen asti huippumuotibrändi vaatettaa Lotto-, Viking Lotto sekä Keno -arvontalähetysten juontajat Velvet Lake -klassikkomallistonsa vaatteilla. Juontajien päällä nähtävä samanniminen korusarja on myös Ivana Helsingin käsialaa. Korut valmistaa ja myy From North, jonka juuret ovat Pekka Piekäisen korujen suunnittelussa ja valmistuksessa.

Ivana Helsinki

Ivana Helsinki

Vaatteilla tärkeä rooli juontajan työssä

Loton pitkäaikainen juontaja Johanna Helin on toiminut koulutustyönsä ohessa yli kymmenen vuoden ajan lottojuontajana. Arkityönään Veikkauksen pelimyyjien koulutustarjonnasta huolehtiva Helin tietää, mikä merkitys esiintymisvaatteilla on.

– Vaatteet viestivät paljon ja antavat myös juontajalle varmuutta. Ivana Helsingissä minua viehätyttää erityisesti ajattomuus ja yllätyksellinen design, Helin kertoo.

Loton uudet juontajat Miia Kekkonen ja Janina Grahn ovat Helinin lailla kokopäivätöissä Veikkauksessa. Juontajauudistuksen yhtenä taustatekijänä olikin saada tv-ruutujen eteen henkilöitä, jotka tuntevat Veikkauksen pelit ja toimintaperiaatteet hyvin.

Grahn , 31, toimii assistenttina Veikkauksen brändi- ja markkinointiyksikössä. Hänen uransa Veikkauksessa alkoi vuonna 1996. Kekkosen, 29, päätyö Veikkauksessa liittyy asiakassuhteiden hoitamiseen. Hän vastaa muun muassa asiakkuuksiin liittyvän viestinnän suunnittelusta.

Ivana Helsingille veikkausvoittovaroja

Ivana Helsinki on myös Veikkauksen edunsaaja. Yritys pääsi vuonna 2010 nauttimaan opetus- ja kulttuuriministeriön jakamista veikkausvoittovaroista "Nordic New York" -projektin vientitähtenä. 20 000 euroa veikkausvoittovaroja saaneessa projektissa pyrittiin edistämään suomalaisten kulttuuritoimijoiden jalkauttamista New Yorkiin.

Lue myös:

Tällainen on Paola Suhosen New Yorkissa esiteltävä mallisto – katso kuvat

MTV3/Helmi - STT

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle