Maailmanennätysmuna murtui – Instagram-julkkis haluaa näkyvyyttä tärkeälle asialle

Sosiaalisessa mediassa nopeasti kymmenien miljoonien ihmisten tietoisuuteen noussut kuva kananmunasta kampanjoi ensimmäisellä yhteistyövideollaan mielenterveysongelmien puolesta.

Tammikuun puolen välin tienoilla Instagramin tykätyimmäksi kuvaksi nousi World_record_egg-nimisen tilin julkaisema kuva kananmunasta.

Kuva ohitti aiemmin kuvapalvelun tykätyimmän kuvan titteliä pitäneen Kylie Jennerin kuvan hänen vastasyntyneestä tyttärestään vain yhdeksässä päivässä.

Nyt munalla on jo yli 52 miljoonaa tykkäystä, tiliä taas seuraa yli 10 miljoonaa ihmistä. Fanit ovat jopa antaneet kananmunalle nimen: Eugene!

Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.

Vielä tammikuussa oli epäselvää, kuka tilin takana oli ja miksi ennätys tehtiin juuri munalla. Nyt asia on kuitenkin paljastunut, ja maailman ennätyksen tykätyimpänä Instagram-kuvana tehnyt muna on rikkoutunut ja paljastanut tärkeän viestin.

New York Times kertoi sunnuntaina, että World_record_egg-tilin takana on lontoolainen markkinointiammattilainen Chris Godfrey, 29, sekä hänen ystävänsä Alissa Khan-Whelan, 26, ja C.J. Brown, 29.

Kun Godfrey kuuli Jennerin kuvan pitävän Instagramin tykätyimmän kuvan titteliä, hän otti sen haasteena. Kananmuna taas valikoitui kuvaan, sillä se on universaali.

– Kananmunalla ei ole sukupuolta, rotua tai uskontoa. Kananmuna on kananmuna, se on maailmanlaajuinen, Godfrey kommentoi New York Timesille.

Ensimmäinen mainos tuo mielenterveysongelmia näkyviksi

Amerikkalaisen jalkapallon SuperBowl-kisan aikaan julkaistiin myös ensimmäinen mainos, jossa muna esiintyi.

Videopalvelu Hulussa julkaistiin silloin lyhyt animaatiovideo, jolla haluttiin tuoda mielenterveysongelmia näkyvämmäksi.

Voittoa tavoittelemattoman järjestön Mental Health American kanssa yhteistyössä tehdyllä videolla kananmunan kuori hajoaa "sosiaalisen median paineen alla". Jos katsoja tuntee samoin, häntä kehotetaan puhumaan asiasta ja hänet ohjataan mielenterveysjärjestön nettisivuille.


Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.

– Ihmiset ovat rakastuneet tähän munaan, ja Eugene-muna haluaa jatkaa positiivisten viestien levittämistä, Khan-Whelan kommentoi.

Suosio tuo rahaa

Ryhmä munan takana päätti paljastaa nyt henkilöllisyytensä laittaakseen päätöksen huhuille, jotka ovat liikkuneet tilin pitäjistä ja siitä, kuinka suosiota on onnistuttu niittämään.

Godfrey vakuuttaa, että kananmunan suosion kasvu on ollut täysin luonnollista eikä kenellekään Instagram-vaikuttajalle tai ryhmälle ole maksettu sen mainostamisesta. Tiimin mukaan muna on erityisesti nuoren sukupolven suosiossa.

Munan takana oleva kolmikko ei suostu paljastamaan, millaisista summia heille tarjotaan markkinointiyhteistyöstä. Jotkut asiantuntijat ovat arvioineet, että yhteistyöstä tilin kanssa voisi joutua maksamaan jopa 10 miljoonan dollaria, mutta Godfreyn mukaan summa on liioiteltu.

Tällä hetkellä munatiimille maksaa videopalvelu Hulu, ja mielenterveysmainos oli myös sen tuottama.

Muitakin kampanjoita on munatiimin mukaan tulossa, mutta he eivät vielä paljasta, mitä muita aiheita ennätyskananmuna tulee mielenterveyden lisäksi kannattamaan.

Lue myös:

    Uusimmat