Digitaalisen mainonnan osuus Suomen mediamainonnasta on noussut 26 prosenttiin, kertoo digitaalisen mainonnan toimijoita edustava IAB Finland.
IAB:n katsauksen mukaan digitaalinen mainonta kasvoi heinä-syyskuussa 5,6 prosenttia, ja loppusumma oli 61 miljoonaa euroa.
Eniten kasvoi Facebook-mainonta, johon käytettiin 44 prosenttia enemmän rahaa kuin vuotta aiemmin. Mobiilimainonta kasvoi kolmanneksen.
Digitaaliseen mainontaan käytetään Suomessa jo enemmän rahaa kuin tv-mainontaan. Suurimman 65 miljoonan euron siivun veivät heinä-syyskuussa sanomalehdet, mutta digitaalinen mainonta kirii eroa umpeen, koska sanomalehtien osuus mainoskakusta on ollut pitkään laskussa.
Mediamainontaan käytettiin kolmannella neljänneksellä yhteensä hiukan yli 230 miljoonaa euroa.