F1-sarjan tulisi löytää keinot lisätä sarjan kilpailua ja lähtöruudukossa olevien autojen määrää, linjaa maailmanmestari Nigel Mansell.
Formulasarjassa nähtiin sääntökirjan sallimat täydet 26 autoa viimeksi kaudella 1995. Vuosikymmenten aikana huimasti kehittynyt turvallisuus on merkinnyt myös sitä, että kuljettajien urat ovat pidentyneet ja tulokkaille tarjotut tilaisuudet ovat samalla käyneet entistä harvemmiksi.
- Sanon tämän kaikella kunnioituksella formula ykkösiä kohtaan, mutta kilpailun syvyys ei ole enää samaa luokkaa kuin se oli 80- ja 90-luvuilla. Haluamme nähdä 26 autoa lähtöruudukossa. Markkinoilla on valtavasti kuljettajia, jotka ovat jääneet sumaan, eikä heillä ole paikkaa minne mennä, Mansell kommentoi motorsport.comille.
- Aiemmin lajiin tuli loukkaantuneiden kuljettajien tilalle uutta verta joka vuosi. Tarjolla oli myös aina autoja. Nyt sellaista ei enää ole. FIA ja valmistajat ovat tehneet turvallisuuden eteen uskomatonta työtä.
- Kuljettajan uran pituus on lähes kaksinkertaistunut. Se on tietenkin hyvä asia heidän kannaltaan, mutta odottavat kuljettajat eivät saa koskaan tilaisuutta, Mansell lisäsi.
Kilpailutoiminnan kaudella 2016 aloittanut Haas-talli on formulasarjan uusin tulokas. Kansainvälisen autoliiton FIA:n puheenjohtaja Jean Todt on kertonut, ettei kattojärjestö ole sen jälkeen saanut vakavasti otettavia tarjouksia uusilta talliehdokkailta.
Sarjan uusi omistaja Liberty Media käy tallien kanssa parhaillaan neuvotteluja sarjan tulonjaon uudistamisesta kauden 2020 jälkeen, minkä toivotaan lisäävän tulevaisuudessa uusien tallien kiinnostusta kuninkuusluokkaa kohtaan.