Saksalaiskuski Sebastian Vettelin pilkuntarkka suhtautuminen työntekoon on auttanut osaltaan Ferrarin F1-sarjan kärkeen, arvioi Mercedeksen moottoriurheilujohtaja Toto Wolff.
Italialaistalli on noussut tällä kaudella haastamaan Mercedestä tasapuolisesti ja on kuuden ajetun kisan jälkeen jopa kärjessä niin kuskien kuin valmistajien MM-sarjassa. Ferrarin uusi tuleminen on aiheuttanut jopa puheita tallin ja rengasvalmistaja Pirellin salaisesta yhteistyöstä, sillä Ferrari on saanut uudet renkaat toimimaan muita talleja, ja varsinkin Mercedestä, paremmin.
MAINOS
Kanadan F1-viikonloppu C Morella!
Torstai: Harjoitukset klo 16.55 ja klo 20.55
Lauantai: Harjoitukset klo 16.55, aika-ajo klo 19.55
Sunnuntai: Kanadan GP klo 20.55, ennakkotunnelmat klo 19.30!Kaikki F1-ajojaksot suorana C More Maxilla ja C More -suoratoistopalvelussa!
Pirellin leiri tyrmäsi suosimispuheet, ja lisäsi, että Vettel on vain työskennellyt renkaiden kimpussa ahkerammin kuin Mercedeksen Lewis Hamilton, joka on MM-sarjassa toisena. Wolffkin jakaa tilanteessa kehuja Vettelin suuntaan.
– Jokaisella kuljettajalla on oma tapansa valmistautua. Joku haluaa olla täydellinen ja työskentelee pilkuntarkasti, kun toinen luottaa enemmän vaistoihin. Sebastian on aina ollut ahkera työskentelijä, joten ehkä hän on tajunnut muita nopeammin, kuinka renkaat saa toimimaan oikein. Meidän täytyy ottaa hänet nyt kiinni, Wolff kommentoi Speed Weekille.
Itävaltalaispomo lisää, että myös Mercedeksen auto aiheuttaa ongelmia rengasasiassa.
– Automme on vaikea saada oikeisiin säätöihin, varsinkin kun renkaat pitäisi saada toimimaan optimaalisesti. Tiedämme kuitenkin missä olemme jäljessä.
Wolff viittaa kintaalla puheille, joiden mukaan Hamiltonilla olisi motivaatio-ongelmia.
– Päinvastoin. Lewis ei ole ongelma, hänellä on ennemminkin positiivinen vaikutus. Mielestäni hän haluaa mestaruutta enemmän nyt kuin viime kaudella, Wolff summaa.
F1-kausi jatkuu tällä viikolla Kanadassa. Vettel johtaa Hamiltonia MM-sarjassa 25 pisteen turvin, Ferrari on puolestaan 17 pinnaa Mercedestä edellä valmistajien puolella.
Lähde: grandprix.com