Malesiassa tappion Ferrarille kärsinyt Mercedes-talli tuo tulevana viikonloppuna ajettavaan Kiinan osakilpailuun uutta aerodynamiikkaa.
Saksalaistallin tekninen johtaja Paddy Lowe kertoo, että Malesian GP:n tapahtumat on analysoitu tarkkaan. Suurin heikkous Sepangin radalla oli kyky pitää huolta renkaista pitkillä vedoilla.
– Erittäin korkeat lämpötilat - jopa Malesian mittapuulla - olivat siinä osatekijä, mutta on erittäin tärkeää omistaa sellainen auto, joka toimii hyvin kaikilla radoilla ja kaikissa olosuhteissa. Sillä rintamalla meillä on vielä tehtävää, Lowe kommentoi.
Lowe kertoo, että Sepangin tapahtumien jälkeen Mercedes on varautunut koko kauden kestävään mestaruustaisteluun. Kiinan kisaan talli tuo autoonsa uusia aerodynaamisia komponentteja.
– Kiina muodostaa taas erilaisen haasteen. Lämpötilat voivat vuosittain vaihdella dramaattisesti, mutta yleisesti ottaen ne ovat melko matalia. Radalla on hyvä sekoitus mutkia ja pitkiä suoria, joten on mielenkiintoista nähdä, miten erilaiset autot toimivat siellä, Lowe sanoi.
– Nyt on täysin selvää, että tästä mestaruudesta käydään kovaa kilpailua. Jatkamme työskentelyä täysillä, jotta suorituskykyä saadaan kasvatettua, Lowe lisäsi.