Kuka tahansa asiakaspalveluammatissa työskentelevä tietää, että kaikki asiakkaat eivät ole helpoimmasta päästä.
Asiakaspalvelijan tekee taatusti silloin tällöin mieli sanoa pari valittua sanaa töykeälle asiakkaalle tai ainakin poistua paikalta. Mutta harva turvautuu yhtä äärimmäisiin metodeihin kuin Patrick Lenton -niminen mies, joka kertoi Twitterissä teeskennelleensä kuolemansa ärsyttävän asiakkaan vuoksi.
Australiassa, Sydneyn lentokentällä työskennellyt, nykyisin kijailijana elantonsa tienaava Lenton twiittasi alkuun seuraavaa:
Jos twiitti ei näy, voit katsoa sen täältä.
"Kun työskentelin Sydeyn kansainvälisellä lentokentällä, teeskentelin kuolemani päästäkseni eroon vaikeasta asiakkaasta. Kestäkää hetki, siinä on järkeä."
Tämän jälkeen Lenton kertoi twiitti kerrallaan, mitä oikeastaan tapahtui. Tässä tarina kiteytettynä.
Kuolema valetunnelissa
Lenton työskenteli osastolla, josta ihmiset tulivat hakemaan tavaroita, joita olivat ostaneet ennen turvatarkastusta ja tullia, esimerkiksi alkoholijuomia tai tupakkatuotteita. Työ oli monimutkaista ja ärsyttävää, ja tavaroita hukattiin jatkuvasti.
Eräänä päivänä Lenton seisoskeli tiskillä, kun vihaisen näköinen brittimies marssi paikalle tyrkäten maihinnousukorttinsa Lentonille – sanomatta sanaakaan. Jo tämä ärsytti Lentonia, joka olisi kaivannut edes tervehdystä. Niinpä hän vain tuijotti asiakasta takaisin. Mies naputti kelloaan.
Lenton oli jo raivona, mutta meni takahuoneeseen hakemaan miehen pakettia, kunnes tajusi pian, ettei löydä sitä. Hän soitti toiseen kauppaan, josta luvattiin toimittaa paketti 10 minuutissa. Lenton kertoi tiedon asiakkaalleen, joka raivostui toden teolla.
"TÄMÄ EI KÄY, ODOTAN PAREMPAA PALVELUA. HALUAN TÄYDEN HYVITYKSEN, MINUN PITÄÄ EHTIÄ KONEESEEN", mies raivosi.
Britin kone ei ollut lähdössä kuuteen tuntiin, mutta hän ei siis malttanut odottaa 10 minuuttia. Sitten homma meni oudoksi.
"Mitä en näe, on se, että saisit pakettini saapumaan yhtään nopeampaan, voitko saada liukuhihnan kulkemaan vauhdikkaammin?"
Paketti oli tulossa ihmiskäsin paikan päälle, ei ollut mitään liukuhihnaa. Lenton yritti kertoa tämän myös raivopäälle, mutta hän ei kuunnellut, vaan huusi: "MENE TUNNELIIN JA HAE PAKETTINI."
Jossain vaiheessa Lenton lakkasi yrittämästä selittää miehelle, ettei ole mitään tunnelia, vaan totesi vain, ettei ole menossa sinne. Mies nojautui tiskille ja sanoi: "Jos haluat pitää työsi, sinä menet sinne saamarin tunnteliin!"
Lenton sanoi pelokkaalla äänellä: "Mutta herra... Se on liian vaarallista mennä sinne yksin, olen liian pitkä..."
"MENE TUNNELIIN!" brittimies huusi, ja Lenton meni takahuoneeseen pelokkaalta näyttäen... ja piiloutui kaapin taakse.
Puoli tuntia myöhemmin hajuvesimyyjä tulee takahuoneeseen, ja huutelee: "Hei – hei, tuolla on mies, joka on huolissaan, että joku on jumissa tunnelissa."
Lenton kurkisti kaapin takaa ja sanoi: "Shhh." Nainen kohautti olkapäitään, ja kertoi britille, ettei takana ollut ketään.
Lenton katseli miehen odottavan – paketin kanssa. Paketin, joka tuotiin hänelle suoraan käteen, ei keksityn tunnelin välityksellä, Lenton huomauttaa twiitissään.
Brittimies odotteli vielä 20 minuuttia huolestuneelta näyttäen, kunnes kohautti olkapäitään, ja lähti.
Seuraavana päivänä henkilöstöosastolta ilmoitettiin, ettei tunneliin saa mennä valittavien asiakkaiden vuoksi.
Teeskennelty kuolema jäi ainoaksi
Metro-sivustolta otettiin yhteyttä Lentoniin, joka vahvisti tapahtuneen, ja kertoi sen tapahtuneen vuonna 2005. Tapahtuneen jälkeen hän ei ole vedonnut keksittyyn tunneliin päästäkseen asiakkaita karkuun.
Niille, jotka epäilevät tarinan paikkansapitävyyttä, Lenton haluaa huomauttaa, ettei kukaan kai keksisi tarinaa valetunnelista.
Kaikki twiitit löydät Lentonin Twitter-tililtä!
Lähde: Metro