Miksi Redin toimitusjohtaja sai potkut niin pian? ”Vie vuosia, että kauppakeskus ottaa paikkansa markkinassa”

Vie vuosia, että kauppakeskus ottaa paikkansa markkinassa, kertoo Colliers International Finlandin liiketoimintajohtaja Juha Tiuraniemi. Miksi Redin kauppakeskuksen johtaja sai potkut niin nopeasti, kysyy Huomenta Suomen jontaja Ivan Puopolo.

Kalasatamaan avattu kauppakeskus Redi on ollut otsikoissa asiakaspulansa vuoksi. Kauppakeskuksen rakennuttanut ja sitä operoiva rakennusyritys SRV tiedotti maanantaina johtajan vaihdosta.

SRV:n kansainvälisestä liiketoiminnasta ja kauppakeskusoperoinnista vastaava johtaja Veli-Matti Kullas totesi Redin johtajan irtisanomiseen, että vaihdoksen jälkeen kauppakeskuksen ”tulee lunastaa lupauksensa sekä asiakkailleen että vuokralaisilleen", minkä voi tulkita niin, että potkut johtuisivat juuri asiakaskadosta.

Kauppakeskusjohtajat: Vie pari vuotta, ennen kuin kannattaa

Eivätkö potkut tulleet melko nopeasti siihen nähden, että kauppakeskuksilla kestää usein vuosia tulla kannattaviksi, kysyy juontaja Ivan Puopolo Huomenta Suomessa muilta kauppakeskusjohtajilta.

– Vie vuosia, että keskus ottaa paikkansa markkinassa. Kaksi-kolme vuotta. Pidempäänkin, sanoo Colliers International Finlandin liiketoimintajohtaja Juha Tiuraniemi

– Kuluttajan liikkeiden muuttuminen vie aikansa, sanoo myös Kauppakeskus Kaaren kauppakeskusjohtaja Sanna Kinnunen

Myös Huomenta Suomen uutisjutussa haastateltu Kampin kauppakeskuksessa pelikauppa Konsolinettiä pyörittävä kauppias Juho Korkeaoja sanoo, että kesti kahdesta kolmeen vuoteen ennen kuin asiakkaat löysivät liikkeeseen.

Kauppakeskus Redi ilmoitti tekevänsä johtajavaihdoksen jälkeen lisäpanostuksia asiakkaidensa viihtyvyyteen ja yrittäjien tukemiseen.

Lue myös:

    Uusimmat