Suomen menestyneimmän naisgolffarin K-Citymarketeille suunnittelema vaatemallisto on tehnyt kauppansa odotettua paremmin, sillä jossain malleissa joudutaan myymään jo ei-oota.
24-vuotias Minea Blomqvist on ollut mukana suunnittelemassa Citymarketeissa myynnissä ollutta vaatemallistoa. Huippugolffarin nimeä kantavat vaatteet ovat olleet myyntimenestys ja Keskossa hierotetaan tyytyväisenä käsiä yhteen.
– Mallisto on lähtenyt liikkeelle todella hyvin ja joissain marketeissa tavara on jopa loppunut. Olemme kyllä tosi tyytyväisiä, Keskon markkinointipäälllikkö Marika Topp kertoo Viihdeuutisille.
Toppin mukaan myyntimenestyksen taustalla on ollut upean malliston lisäksi myös kohdallaan oleva hintataso.
– Minea on ollut mainio keulakuva tälle kampanjalle ja se, että vaatteiden hinnat ovat olleet urheiluvaatteiden hintatasossa keskitasoa alemmat, on ollut lyömätön yhdistelmä.
Keskon intresseissä on jatkaa hyvää yhteistyötä Minean kanssa. Sopimuksen pituutta ei haluta kuitenkaan kertoa julkisuuteen.
– Kyllä nämä ovat sellaisia juttua, että kun näitä sopimuksia aletaan tehdä ja asioihin panostaa, niin sitten asiat tehdään kunnolla. Tarkoituksena ei ole laajentaa tuotemerkkiä muihin tuotteisiin, vaan nyt pysytään vaatteissa. Meillä on tässäkin segmentissä paljon vielä otettavaa. Olemme onnistuneet hyvin ja kuten sanoin, olemme tosi tyytyväisiä, Topp hehkuttaa.
Minea itse on ollut innoissaan uudesta aluevaltauksestaan.
– Keräsin ympäri maailmaa minua miellyttäneitä urheiluvaatteita ja toin niitä näytille. Olin aktiivisesti mukana ideoimassa, sekä sovitin vaatteita ja annoin palautetta. Halusin malliston olevan rento ja värikäs, ja vaatteiden joustavia sekä mukavia päällä, Minea kuvaili mallistoaan helmikuussa.
(MTV3–ANN-MARI LEINONEN)