F1-sarjan kaupallisten oikeuksien omistaja FOM ja panimojätti Heineken vahvistivat torstaina vuoteen 2020 kestävän yhteistyösopimuksen. Se tuo uusia tuulia F1-sarjaan.
Heineken on valtava maailmanlaajuinen brändi ja nyt myös F1-sarjan virallinen olut. Heineken tulee olemaan kolmen kilpailun pääsponsori ja erittäin näkyvästi mukana myös kuudessa muussa kilpailuissa. Mihinkään autoon Heinekenin logoa ei tule.
MAINOS
Kanadan GP MTV Totalilla
Lauantai: Harjoitukset klo 16.55, aika-ajot klo 19.55
Sunnuntai: Kanadan GP klo 20.55Kaikki F1-ajojaksot suorana MTV Maxilla ja Katsomossa!
Kaupallisia oikeuksia hallinnoiva Bernie Ecclestone on suhtautunut penseästi sosiaaliseen mediaan, mistä hän on saanut kritiikkiä. Monien mielestä F1-mogulin some-vastaisuus on jarruttanut lajin leviämistä ja uusien fanien hankkimista. Ecclestone itse sanoi perjantaina, että tähän on tulossa muutos.
– Olen alkanut kiinnostumaan (sosiaalisesta mediasta) yleisesti, jo ennen Heinekeniä. Mutta he herättävät minut sosiaalisella medialla, koska en ole koskaan oikein uskonut, että se tekee sitä, mitä ihmiset sanovat sen tekevän, Ecclestone sanoi Autosportin mukaan.
– He tuovat varmasti tuoreita ideoita F1:een.
Ecclestone vahvisti, että Heinekenillä on todennäköisesti iso rooli Monzan kisan pitämisessä kisakalenterissa. Heineken rynnii kuvioihin nimenomaan tämän vuoden Italian gp:ssä, ja Monzalla on sopimus enää tästä vuodesta. Neuvottelut ovat pitkittyneet ja legendaarisen kisan asema on vaakalaudalla.
Heineken-brändin lähettiläinä F1:ssä toimivat David Coulthard ja Sir Jackie Stewart. Yksi tärkeimmistä toiminta-alueista on vastuullinen juominen ja "jos ajat, et juo" -ajatuksen levittäminen.