Nordean verkkopankkia tiistaista lähtien kiusannut häiriö jatkuu yhä.
Sen takia osalla asiakkaista kaikki tilitapahtumat eivät näy verkkopankissa. Nordean mukaan valtaosa tilitapahtumista on kuitenkin saatu päivitettyä ja toimii normaalisti.
Häiriön vuoksi osalla asiakkaista tili voi olla miinuksella, jonka takia kortilla ei pysty maksamaan.
Nordean viestinnästä kerrotaan MTV Uutisille, että asiakkaan tili on saattanut mennä miinukselle esimerkiksi sen takia, että hän on maksanut laskuja kahteen kertaan, kun ei ole nähnyt päivitettyjä merkintöjä maksamistaan laskuista tai muista tilitapahtumista.
Viestinnästä painotetaan, että kyseinen tilanne ei ole asiakkaan vika, vaan pankin järjestelmähäiriön.
Tällaisissa tilanteissa Nordea neuvoo soittamaan asiakaspalveluun numeroon 0200 3000.
Häiriön ei pitäisi muuten vaikuttaa korttien toimintaan tai laskujen maksamiseen.
Nordea kertoo, että ongelman ratkomista jatketaan. Pankin mukaan kyse on järjestelmän sisäisestä ongelmasta, ei ulkoisesta hyökkäyksestä. Toistaiseksi ei ole tiedossa, kuinka kauan vikatilanne tulee jatkumaan.