Nordean verkkopankkia tiistaista lähtien vaivanneen häiriön selvittelyt jatkuvat edelleen. Häiriön takia osalla asiakkaista kaikki tilitapahtumat eivät ole näkyneet verkkopankissa.
Nordean mukaan suurin osa puuttumaan jääneistä tilitapahtumista on saatu kirjatuksi, mutta asian selvittäminen jatkuu yhä. Pankki kertoo, että häiriön aiheutti maksuliikenneaineiston käsittelyssä tapahtunut virhe tiistaina.
Nordean mukaan häiriön korjaaminen on kestänyt pidempään kuin pankki ensin arvioi.
- Asia pitää saada korjattua mahdollisimman pian, sillä se on kestänyt meillä aivan luvattoman kauan, Nordean lehdistöpäällikkö Anni Kuusisto sanoo.
On mahdollista, että summa, joka asiakkaan tilillä näkyy, ei pidä paikkaansa.
- Voi olla ja se johtuu siitä, että siellä ei ole kaikki tilitapahtumat näkyvissä.
Ongelma koskee vain tiistain tilitapahtumia. Joidenkin asiakkaiden tilitapahtumat ovat jo ajan tasalla ja muidenkin asiakkaiden saldo kuitenkin korjaantuu automaattisesti myöhemmin, kun asiaa korjataan.
- En uskalla luvata, milloin saamme kirjaukset tehtyä ja asia korjaantuu. Hyvä uutinen on, että joka päivä olemme tässä edistyneet paljon, Kuusisto sanoo.
- Rahat eivät ole hävinneet minnekään. Se on hyvä asiakkaan tietää. Rahat ovat turvassa, mutta ne eivät vain tällä hetkellä näy verkkopankissa.
Kuusisto kehottaa niitä asiakkaita, joita ongelmat vielä koskevat, olemaan yhteydessä ympärivuorokautiseen puhelinpalveluunsa. Asiakaspalvelu voi auttaa myös siinä tapauksessa, että asiakas on maksanut jonkin maksun useampaan kertaan.