Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV on alkanut järjestää matkoilla olevien Tjäreborgin asiakkaiden paluukuljetuksia.
Kuluttaja-asiamies Katri Väänänen kertoo, että asiakkaiden kannattaa seurata KKV:n verkkosivuja. Asiasta annetaan tietoja myös erikseen puhelinnumerosta 0295 053 193.
– Ihmisten ei kannata alkaa järjestää itse mitään. Jos hotellit alkavat kuluttajalta pyytää lisämaksuja, kannattaa kieltäytyä ja pyytää meiltä lisäneuvoja, Väänänen sanoo.
Lue myös: Tjäreborg peruu kaikki maanantain lentonsa: "Olemme äärimmäisen pahoillamme"
Yhteys luottokorttiyhtiöön
Matkoille lähdössä oleville asiakkaille KKV tulee antamaan ohjeet siitä, miten rahoja voi hakea takaisin.
– Jos matkan on ostanut luottokortilla, voi kääntyä myös luottokorttiyhtiön puoleen ja vaatia maksun palautusta. Se on kannattava vaihtoehto.
Myös matkan keskeytymisestä, eli jos osa maksetuista palveluista jää saamatta, voi saada korvauksia, mistä KKV antaa myöhemmin ohjeet.
Maanantain lennot peruttu
Matkatoimisto Tjäreborg peruu maanantain lähtevät lentonsa brittiläisen emoyhtiönsä Thomas Cookin konkurssin vuoksi.
Yhtiön myyntijohtaja Saana Ruonala kertoo yhtiön toivovan edelleen, että toiminta Pohjoismaissa voi jatkua ennallaan emoyhtiö Thomas Cookin konkurssista huolimatta.
Yhtiö tiedottaa tilanteen kehittymisestä asiakkaille verkkosivuillaan ja tekstiviestein.
Lue myös: Tamperelainen Risto ehti jo maksaa satojen eurojen varausmaksun Tjäreborgin matkasta – "Ensimmäinen ajatus oli, että hitto vieköön"
Yhtiö kertoo sivuillaan, että sillä on parhaillaan noin 2 900 asiakasta maailmalla. Tjäreborgilla oli tänään tarkoitus olla 525 lähtevää matkustajaa ja 413 palaavaa matkustajaa.
Oletko ulkomailla Tjäreborgin matkalla? Ota meihin yhteyttä: uutiset@mtv.fi tai WhatsApp: 040 5785504.