OnePlus laajentaa uuden tänään julkistetun OnePlus 6T -älypuhelinmallinsa myötä yhteistyötään jälleenmyyjien kanssa Suomessa.
OnePlus 6T tulee virallisesti Suomessa myyntiin kaikkien kolmen merkittävän operaattorin, DNA:n, Elisan ja Telian, sekä lisäksi Verkkokauppa.comin kautta. Jälleenmyyjien lisäksi OnePlus myy laitteitaan omassa verkkokaupassaan.
Elisa aloitti OnePlus-puhelinten myynnin Suomessa toukokuussa 2016 yhtiön ensimmäisenä operaattorikumppanina maailmassa. Telia liittyi jälleenmyyjien joukkoon kevään OnePlus 6:n yhteydessä. Kyse oli laajemmasta yhteistyöstä, joka kattoi muitakin Pohjoismaita ja Baltiaa.
”Tavoitteenamme on 10 prosentin markkinaosuus koko Suomen älypuhelinmyynnistä”, kommentoi OnePlussan Suomen maajohtaja Tuomas Lampén. ”Aiemmalla kahdella operaattorilla siihen ei ole päästy, mutta nyt laajemmalla jälleenmyynnillä siihen on ainakin realistiset mahdollisuudet.”
OnePlus erottuu älypuhelinvalmistajien joukosta keskittymällä kerrallaan vain yhteen älypuhelimeen, jonka hinta on viime aikoina liikkunut 500-600 euron luokassa. Läntisessä Euroopassa OnePlus ylsi jo 4. suurimmaksi premium-älypuhelinbrändiksi Applen, Samsungin ja Huawein perässä huhti-kesäkuussa. OnePlussan Suomen markkinaosuudesta ei ole tarkkaa julkista tietoa.
Lampénin mukaan OnePlus 6T:n kolme Suomessa myyntiin tulevaa malliversiota tulevat kaikkien jälleenmyyjien valikoimiin. OnePlus 6T:n hinnat Suomessa lähtevät 549 eurosta, jolla saa 6 gigatavun RAM-käyttömuistilla ja 128 gigatavun tallennusmuistilla varustetun kiiltävän mustan Mirror Black -version. Lisäksi Suomessa valikoimaan kuuluu mattapintainen musta Midnight Black 8 gigatavun RAM- ja 128 gigatavun tallennusmuistilla 579 euron tai 8 gigatavun RAM- ja 256 gigatavun tallennusmuistilla 629 euron hintaan.
OnePlus 6T sisältää muun muassa aiempaa hieman kookkaamman 6,41 tuuman AMOLED-näytön, sormenjälkilukijan näytön alla, jo OnePlus 6:sta tutun Qualcommin huippuluokan Snapdragon 845 -järjestelmäpiirin, 16 ja 20 megapikselin takakamerat, 16 megapikselin etukameran sekä 12 prosenttia aiempaa suuremman 3 700 milliampeeritunnin akun OnePlussan pikalatauksella.
OnePlus 6 on pitänyt kevään myyntiintulostaan asti hallussaan sekä Elisan että DNA:n myydyimpien älypuhelinten listan kärkipaikkaa. Jatkossa sama ei välttämättä toistu, kun myynti hajaantuu yhä useammalle jälleenmyyjälle.
”Jos Elisalla yllettäisiin ykköseksi vielä loka-marraskuussa, niin OnePlus olisi ollut kärjessä kaksi vuotta. Jännityksellä seuraamme, miten käy”, Lampén toteaa.
Laajemman jakelun myötä OnePlus pyrkii tavoittamaan yhä laajemman ostajakunnan. ”Todella suuri osa suomalaisista ei tiedä OnePlussasta vielä mitään”, toteaa Lampén.
OnePlus on pyrkinyt lisäämään tunnettavuuttaan muun muassa toimimalla jääkiekon Liigan yhtenä pääsponsorina. Lisäksi se on tehnyt yhteistyötä tubettajista Herbalistin ja OnePlus 6T:n myötä nyt myös Roni Bäckin kanssa sekä panostanut puhelintensa peliominaisuuksien esittelyyn esimerkiksi pelitapahtumissa.