Ott Tänak sai osansa M-Sportin ohjaustehostinongelmista MM-rallin avauskisassa Monte Carlossa, mutta tiimikaveri Pierre-Louis Loubet'n viikonloppu oli vielä toista maata.
Uransa ensimmäiseen täyteen WRC-kauteen startannut Loubet, 25, koki kovia Monte Carlon asvalttiteillä.
LUE MYÖS: Ott Tänak joutui heti kärsijäksi – suomalaisasiantuntija ruoskii MM-tallia: "Menetin maailmanmestaruuden sen takia"
Loubet'n viikonloppu lähti luisuun perjantaina, kun Ford-autosta petti ohjaustehostin. Tämän jälkeen hän väänsi rattia hartiavoimin useamman erikoiskokeen ajan. Eroa kärkeen tuli minuuttikaupalla.
Lauantaina ranskalainen mokasi itse, kun hn kolautti autonsa sillankaiteeseen päivän avaus-ek:n lopussa. Peli oli sen päivän osalta selvä.
LUE MYÖS: Jari-Matti Latvala halusi tietää Kalle Rovanperän suunnitelman – tallipomo välitti viestin Sebastien Ogierille
Sunnuntaina hän palasi tielle ja ajoi ensimmäisen erikoiskokeen ilman toimivaa käsijarrua. Kisa katkesi kuitenkin toistamiseen kaksi pätkää ennen maalia.
Syinä tähän olivat vika auton vesipumpussa sekä ongelma polttoaineen kanssa. Loubet ja kartturi Nicolas Gilsoul eivät ehtineet ajoissa 17. erikoiskokeen starttiin.
– Vesipumpun putki meni rikki. Emme tiedä miten tai miksi, mutta se oli todella huonoa tuuria, Loubet selvitti Dirtfishin mukaan.
– Meillä oli potentiaalia olla todella nopeita tänä viikonloppuna.
Juttu jatkuu videon alla.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
LUE MYÖS: Ott Tänak otti "järjettömän riskin" – Jari-Matti Latvalakin ihmetteli virolaistähden ratkaisua
M-Sportin tekniset ongelmat, joista myös Tänak sai osansa, eivät lupaa hyvää tulevaisuutta ajatellen. Malcolm Wilsonin omistama talli naarasi kuskimarkkinoilta ison kalan, kun maailmanmestari Tänak palasi tiimiin.
– Jos Tänakin henki pettää tuossa hommassa, tulostaso tulee olemaan huono. Yhteistyö on lähtenyt liikkeelle niin väärällä jalalla kuin olla ja voi. Haasteiden merkkejä on ilmassa, C Moren asiantuntija Jari Ketomaa kommentoi.
Ohjaustehostinongelmat ovat olleet Fordien helmasynti viime vuosina.
– Kyllä Fordissa on ollut ohjaustehostimissa ja hydrauliikassa enemmän ongelmia kuin muilla. Se on vaan fakta, Ketomaa linjaa.
2:59