Opel Insignian 2,0-litrainen diesel päivittyy. Aiemman kahden turbon sijaan uusi on vain yhdellä ahtimella varustettu.
Uuden 2,0 CDTI -moottorin huipputeho on hieman alhaisempi kuin aikaisemmin. Uuden moottorin huipputeho on 125 kW (170 hv) edeltäjän 143 kW:n (194 hv) sijaan. Tehon lievästä laskusta huolimatta suorituskyky on lähes ennallaan ja huippuvääntö on sama 400 Nm kuin edeltäjässä. Kulutus on pienentynyt ollen nyt 4,3 l/100km, mikä vastaa 114 g/km hiilidioksidipäästöjä.
Uuden moottorin hiljaisuuteen ja käyttömukavuuteen on kehitetty paljon. Vain sylinterimitat ovat yhtenevät edeltäjän kanssa. Uusi ahdin on varustettu sähköisesti ohjatuilla muuttuvageometrisilla siivillä, minkä myötä reagointi on aikaisempaa nopeampaa. Moottorin ääniä ja värinöitä on saatu vähennettyä muun muassa kahdella tasapainoakselilla, uudella kaksiosaisella akustisesti optimoidulla öljypohjalle sekä itse palotapahtuman optimoinnilla.
Pienentyneet päästöt vaikuttavat myös suoraan auton hintaan. Viisiovisen version hinnat alkavat 32 383 eurosta, ja automaattivaihteisen mallin saa mukaansa 34 991 eurolla. Farmarikoriset Sports Tourer -mallit kustantavat noin tuhat euroa enemmän. Nelivetoisten mallien hinnat puolestaan alkavat 35 158 eurosta.